13 tips om je CRM te laten gebruiken

Na de aanschaf van een nieuw CRM-systeem draait het er vooral om dat de medewerkers van sales, marketing en de klantenservice de software ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Om te voorkomen dat je dure softwareinvestering een mislukking wordt, zijn dit 13 zaken die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je CRM-pakket vaak gebruikt gaat worden.

1. Betrek de gebruikers van je CRM in je beslissings- en uitrolproces

"Zorg ervoor dat het systeem voor nieuwe gebruikers makkelijk is aan te leren en dat gebruikers zichzelf in de software trainen als ze ermee werken", adviseert directeur Rafi Sweary van trainingssite WalkMe. "Daarnaast moet je werknemers de gelegenheid bieden om jou te vertellen welke features wel en niet voor ze werken", voegt Aron Susman van vastgoedzoekmachine The Square Foot daaraan toe. "Je wilt niet de workflow overhoop halen en handelingen meer tijd laten kosten dan ze voorheen deden."

Bekijk ook andere tips om meer uit je crm te halen

Andere artikelen

De dunne lijn tussen privacy en personalisatie

De dunne lijn tussen privacy en personalisatie

Een groot...

Integreer CRM succesvol met andere bedrijfsapplicaties

De ontwikkelingen binnen CRM gaan hard. Door de...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.