'De Nieuwe Klant’ vraagt om nieuw relatiemanagement.

Steeds vaker hebben wij het over ‘de Nieuwe Klant’. Een klant die zich via diverse communicatiekanalen uit, waaronder sociale media, maar die moeilijk te grijpen is voor bedrijven. Zoals nooit eerder in de geschiedenis kampen bedrijven met afnemende loyaliteit van klanten. Andersom hebben klanten te maken met een enorme hoeveelheid mogelijkheden waar zij uit kunnen kiezen en het aanbod van bedrijven is zoals nooit tevoren zo toegankelijk geworden door de digitale snelweg.

Ook heeft Microsoft rekening gehouden met de trends die onderzoeksbureau Gartner heeft gesignaleerd. Annemarie Brandsen vertelt: “Mensen willen met elkaar verbonden zijn en binnen bedrijven dezelfde tools gebruiken. Die tools moeten on premise hetzelfde zijn als online en mobiel. Met andere woorden, de tools moeten op ieder moment van de dag en waar dan ook ter wereld toegankelijk zijn. Daarnaast wordt er meer dan vroeger in teamverband gewerkt en dat moet dus terug komen in de software.”

“Ook hier geldt het principe ‘tijd- en plaatsonafhankelijk’. Bedrijven die geen webbased customer support aanbieden, verliezen een hoop omzet. De excellerende bedrijven van dit moment zijn bedrijven die letten op hun online vindbaarheid door informatie aan te bieden via webportals die bovendien inhaken op hun CRM-systemen. De informatie die aangeboden wordt, klopt dan realtime.”Lees het hele artikel

 

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.