3 CRM trends voor 2015 om verder te groeien

Het jaar zit er bijna op. Een jaar vol spannende ontwikkelingen op het gebied van CRM. Met meer mogelijkheden, betere resultaten en een toekomst die er nóg beter uitziet. Uit de vele input van de CRM-experts hebben we een selectie gemaakt van verwachtingen en voorspellingen voor 2015.

Digitale ervaring gaat tellen

In 2015 zal de digitale ervaring van een organisatie het verschil gaan maken in de markt. Ontwikkelingen op het gebied van cloud, social media en mobiel hebben de klant een positie gegeven waarin er meer keuze is dan ooit, en meer informatie voor handen om die keuze te maken. De mate waarin een organisatie digitale ervaring heeft opgebouwd zal het onderscheid maken tussen succes of niet.

De klant verwacht ervaringen van hoge kwaliteit. Dat betekent service en antwoord op het juiste moment, en relevante informatie wanneer die gevraagd wordt. Met CRM kan deze ervaring worden geboden.

Medewerkers worden steeds belangrijker

Waar veel bedrijven zich in het verleden op een passieve manier richting de doelgroep bewogen, is dit dus aan het veranderen. En dat heeft tot gevolg dat er sneller op veranderingen in de markt gereageerd moet worden. Dat betekent dat er steeds meer focus komt op medewerkers, die het dichtst staan op de producten en klanten.

Medewerkers worden steeds belangrijker, zij zijn de eersten die uw producten moeten adopteren, deze gaan gebruiken en delen. Met deze ambassadeurs zal de klant te maken krijgen, veel meer dan traditionele medewerkers dus.

Actiegerichte informatie over klanten

Analyst Gartner voorspelde dat in 2015 een belangrijke rol ligt weggelegd voor ‘voorspellende informatie’. Zij geven zelfs aan dat 50% van de waarde van statistieken op dat vlak zal liggen. Het betekent dat een systeem als CRM op het juiste moment de informatie over een klant kan aanleveren, zodat er meteen actie kan worden ondernomen door sales- of servicemedewerkers. Niet alleen zorgt dat voor een beter resultaat, maar ook voor een verbeterde ervaring aan klantzijde.

Andere artikelen

Terugblik Optimale Marketing Automation met Microsoft Dynamics CRM

Vorige week donderdag vond 'Optimale Marketing Automation met...

De kracht van een 360 graden klantbeeld

Met een 360-graden klantbeeld krijg je een holistisch...

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.