4 CRM trends voor 2016

Trends in crm

CRM heeft de afgelopen jaren snelle ontwikkelingen doorgemaakt. Daarmee is de software uitgegroeid tot een enorm waardevolle tool, die centraal gebruikt wordt door verschillende afdelingen binnen organisaties – die samenwerken om tot een gerichtere communicatie te komen, relaties beter en slimmer te beheren, en de sales te stimuleren. En CRM zal zich ook komend jaar blijven door ontwikkelen: wat zijn de CRM trends voor 2016?

We zetten 4 CRM trends voor 2016 op een rijtje, zoals deze uit verschillende voorspellingen van experts zijn gekomen.

Nog meer social

Waar de social CRM’s dit jaar al zijn doorgebroken, zullen we in 2016 zien dat de systemen nog veel socialer worden. Social media speelt een belangrijke rol in het leven van de klanten van ieder bedrijf – analyseren en communiceren via deze kanalen is dan ook een must.

Het begint met mobiel

Mobiel was op internet lang achtergesteld bij desktops, maar daar is verandering in gekomen. Mobiele internet gebruikers zijn nu de grootste groep, en dat zal ook bij mobiel CRM zo worden. Medewerkers kunnen alles onderweg doen, en razendsnel schakelen.

Voorspellingen

De verwachting is dat CRM steeds meer voorspellende gaven krijgen. ‘Predictive analytics’, zoals het zo mooi heet, kan voorspellingen doen op basis van grote hoeveelheden data. En veel data, dat heeft een CRM wel. Denk aan het voorspellen van aankoopbeslissingen van klanten, of de behoefte aan informatie op een bepaald moment.

CRM of things

Nu steeds meer fysieke apparaten verbonden worden met het internet, krijgen we de beschikking over nog meer data. Een CRM kan dit gebruiken om nog nauwkeuriger te worden – als er gegevens beschikbaar zijn over allerlei producten in huis en op kantoor, in plaats van enkel online. Hoe dit zich zal ontwikkelen is nog even afwachten, maar interessant is het zeker.

Andere artikelen

Wat is Account-Based Marketing?

B2B organisaties worden steeds vaker geconfronteerd met een groeiende...

De invasie van social media in CRM

De afgelopen jaren heeft social media een...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.