Cloud CRM nu al bijna de helft van de markt

Cloud CRM nu al bijna de helft van de markt

CRM in de cloud

Jaren geleden was het een knelpunt voor veel bedrijven: de implementatie van een CRM oplossing. Door de snelle ontwikkelingen waren nieuwe systemen nodig en moest ICT telkens stappen maken om deze ontwikkelingen bij te houden. Cloud CRM heeft dat probleem weggenomen, en heeft nu al bijna de helft van de markt in handen.

Uit recente cijfers van analist Gartner blijkt dat 41% van de wereldwijde CRM software nu in ‘de cloud’ zit. Dat betekent dat de CRM software niet meer op eigen system wordt geïnstalleerd maar dat het vanaf externe servers geladen wordt. Door middel van een internetverbinding zijn de gegevens altijd beschikbaar, waar de gebruiker van het CRM zich ook bevindt en op welk apparaat dan ook.

Implementatie De implementatie van een CRM systeem is niet alleen makkelijker geworden door de cloudoplossingen, het gaat vooral ook veel sneller. Er hoeft in veel gevallen niet langer een uitgebreid onderzoek te worden gedaan naar de ICT omgeving van een organisatie – er kan snel worden geschakeld. Daarmee kunnen ook salesteams sneller worden opgeleid om met het CRM te gaan werken.

Uitbreidingen & mobiliteit Een ander voordeel van CRM in de cloud is de mogelijkheid tot uitbreiden. Waar het updaten van een CRM systeem jaren geleden nog een uitdaging was op het gebied van ICT en bandbreedte, is dat nu niet langer een probleem. Uitbreidingen worden extern uitgerold en kunnen daardoor sneller worden geïmplementeerd.

Nog een groot voordeel is de mobiliteit van dit soort CRM oplossingen. Volgens Gartner is dit ook een van de factoren voor de snelle groei van cloud CRM’s – gebruikers willen niet alleen op kantoor toegang tot informatie, maar ze willen hun data hebben waar ze ook zijn. Dat betekent dat een CRM ook op smartphones en tablets te gebruiken moet zijn. En dat is één van de speerpunten van cloud CRM.

Andere artikelen

Gartner: CRM draait om levenslange klantenbinding

Uit recent onderzoek van Gartner is gebleken dat...

Zoekmachine Marketing met CRM verbinden, hoe doe je dat?

Voor veel bedrijven is het online kanaal een...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.