CRM trends voor 2014

CRM trends voor 2014

We staan aan het begin van een nieuw jaar en dat is hét moment om terug te kijken op de afgelopen maanden, om te leren van de dingen die zijn gebeurd en doelen op te stellen voor de komende tijd. CRM zal ook in 2014 weer een belangrijke rol gaan spelen binnen veel  organisaties, vandaar dat we een aantal trends / verwachtingen voor het nieuwe jaar op een rijtje hebben gezet – trends die de CRM markt verder zullen laten ontwikkelen door meer mogelijkheden te bieden aan gebruikers. Wat zal er komend jaar gaan gebeuren?

Cloud nog belangrijker De verwachting is dat CRM in de cloud nog belangrijker zal gaan worden. Een cloud-based oplossing biedt voordelen ten opzichte van zelf gehoste software, bijvoorbeeld op het gebied van schaalbaarheid, beheer en veiligheid.

Sales en finance integreren Het integreren van de sales en finance binnen CRM kan enorm veel werk schelen. Het automatiseren hiervan (sales en financiele data die automatisch aan de juiste klant wordt gelinkt) zal in 2014 een prominentere rol gaan krijgen, zodat alle afdelingen efficiënter te werk kunnen gaan.

Social media Social CRM heeft afgelopen jaar al een vlucht genomen en dat zal in het komende jaren alleen maar doorzetten. Social media sites zijn een belangrijk kanaal geworden voor veel bedrijven, en de data die hieruit voort komt kan helpen om klanten te segmenteren en leads te vergaren.

Self service support Klantenservice is een onderdeel binnen CRM dat in 2014 een stuk dynamischer zal gaan worden. Waar er nu rechtstreeks support wordt geleverd door een bedrijf, zal dit gaan veranderen naar self service portals – waar gebruikers andere gebruikers helpen. Uiteraard zullen deze portals wel binnen het CRM geïntegreerd worden.

Mobiliteit = noodzaak In 2014 zal mobiel werken nog verder worden opgepakt. CRM is daar al goed op ingericht en dat zal in het nieuwe jaar alleen maar meer worden: gebruikers willen hun software altijd en overal kunnen gebruiken, ook als ze onderweg zijn. CRM systemen moeten daarom ook op mobiele apparaten goed werkbaar zijn, in een mobiele versie of door middel van aparte apps.

Andere artikelen

Sleutelrol voor CRM bij Customer Retention

CRM wordt ingezet bij veel bedrijven en organisaties...

Leads genereren met het organiseren van seminars en congressen

Organiseert uw bedrijf geregeld seminars, webinars of...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.