In het post-PC tijdperk is CRM belangrijker dan ooit

In het post-PC tijdperk is CRM belangrijker dan ooit

CRM software bestaat al bijna dertig jaar, en heeft eigenlijk gelijk gelopen met de opkomst en ontwikkeling van de PC. Maar de afgelopen jaren is er iets veranderd: de PC is naar de achtergrond verdwenen terwijl CRM de nodige ontwikkelingen heeft doorgemaakt om meer dan ooit op de voorgrond te treden.

We zijn in het zogeheten post-PC tijdperk terecht gekomen. De desktop PC zoals we die kennen verdwijnt meer en meer uit beeld, en wordt opgevolgd door mobiele apparaten zoals  tablets, smartphones en laptops. Terwijl nieuwe technieken zoals smartwatches en Google Glass ook op het punt staan om door te breken. Een moderne CRM strategie past zich aan naar deze ontwikkeling, om de relatie met de klant meer dan ooit te kunnen verbeteren. Wat is daarbij belangrijk?

Omnipresence Een mooi woord voor overal en altijd aanwezig zijn. De CRM gebruiker van nu wil de juiste data bij de hand hebben, waar hij ook werkt en op welk apparaat dan ook.

Intelligentie CRM gebruikers zijn op zoek naar slimme manieren voor het weergeven van data, zodat deze gemakkelijk af te lezen zijn en direct inzetbaar zijn.

Interface Salesteams zitten niet meer te wachten op dagenlange trainingen om een CRM systeem onder de knie te krijgen. Ze willen gebruik maken van slimme en logische apps, die werken zoals ze dat verwachten.

In het post-PC tijdperk draait het wat CRM betreft dus over de adoptie van de software door gebruikers, die hogere eisen stellen aan het gemak en de bruikbaarheid van het systeem. Daarnaast is de productiviteit natuurlijk van belang; doordat de gebruiker sneller toegang heeft tot data en deze beter kan inzetten, zal de productiviteit toenemen. Dat draagt ook bij aan de tevredenheid van de klant – wanneer deze op het juiste tijdstip de juiste informatie heeft zal de klanttevredenheid toenemen. Het laat zien dat CRM ook na de PC een belangrijke rol zal spelen in de verbinding tussen klant en bedrijf.

 

Andere artikelen

CRM gedreven door de Customer Experience

CRM gedreven door de Customer Experience

Het toonaangevende onderzoeksbureau...

De invloed van bedrijfsculturen op CRM

De invloed van bedrijfsculturen op CRM

Een uitdaging...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.