Klantcase ETTU – integratie met Microsoft Dynamics CRM voor efficiënte e-mail marketing

In deze klantcase gaat ETTU in op de e-mail marketing-activiteiten en de integratie van Microsoft Dynamics CRM met MailPlus in samenwerking met MailPlus-partner BusinessBase.

ETTU levert Microsoft SharePoint en Office 365-oplossingen en diensten aan de de business-to-business (B2B) markt. Hiermee verbeteren zij de samenwerking binnen overheid en bedrijfsleven en verhogen zo de productiviteit van deze organisaties. Via gebruiksvriendelijke SharePoint-portalen stelt ETTU organisaties in staat om informatie en documenten centraal te delen en te beheren. Hierdoor kunnen zij efficiënter werken en betere beslissingen nemen.

ETTU is eind 2009 begonnen met e-mail marketing. Nu wordt e-mail marketing structureel ingezet met MailPlus voor hun klanten en prospects. ETTU is in contact gekomen met BusinessBase, die een standaard koppeling aanbiedt tussen MailPlus en Microsoft Dynamics CRM. Dit bood ons verschillende voordelen, waaronder:

  • nieuwe contacten worden automatisch aan MailPlus-doelgroepen toegevoegd
  • wijzigingen in contactgegevens worden automatisch in MailPlus geüpdatet
  • er worden automatisch taken aangemaakt in het CRM als een contactpersoon gebounced is, zodat de accountmanager weet dat zijn/haar contactpersoon daar niet meer werkzaam is of het e-mailadres foutief is ingevuld
  • wijzigingen in de opt-in-permissies worden ook in CRM geüpdatet
  • vanuit CRM kunnen op basis van eigen selecties direct tijdelijke lijsten worden aangemaakt in MailPlus voor specifieke acties

Deze koppeling werkt inmiddels al meer dan 2 jaar naar volle tevredenheid en zorgt voor minder zorgen en werk als het gaat om het het selecteren van adressen voor een e-mailing. Voorheen nam het selecteren van adressen minimaal 2 uur in beslag: nu worden adressen automatisch geüpdatet. Zo beschikken wij altijd over een up-to-date opt-in e-mail bestand!

Lees hier het hele MailPlus artikel.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.