Microsoft Dynamics maakt de stap naar mobiele apps

Eerder dit jaar voorspeelde analist Gartner een enorme groei in mobiele apps voor CRM. De reden daarvan was simpel: relatiebeheer is een verschuiving aan het maken van software naar de cloud en apps. Microsoft laat zien dat deze ontwikkeling inderdaad plaatsvindt, en lanceert mobiele apps voor haar Dynamics CRM pakket.

Groei van de markt

De ‘vaste’ software van CRM fabrikanten krijgt een stevige concurrentie in apps, zo voorspelde Gartner. Maar deze fabrikanten blijven zelf ook niet stilzitten; met mobiele apps als verlengstuk van (cloud) software kunnen zij de aanpassing maken naar een nieuw soort gebruiken die altijd bij zijn of haar data wil kunnen komen. Uit de voorspelling bleek dat de markt voor CRM apps komend jaar met 500% groeien, totdat in 2016 de helft van alle CRM oplossingen uit apps bestaat.

Dynamics CRM Mobile

Opvallend punt is ook dat de groei van deze apps gelijk loopt met de afname van de PC verkoop. Deze gebruikers stappen dus massaal over naar CRM apps, en Microsoft wil als belangrijke speler voorop lopen.

Dynamics CRM apps

Eerder deze maand lanceerde Microsoft al apps van haar Dynamics CRM pakket voor de iPad en Windows 8 tablets. Deze week kondigen ze aan dat daar binnen een maand apps bijkomen voor iPhones, Android smartphones en telefoons die draaien op Windows. Daarmee brengen ze het CRM pakket volledig naar mobiel, en kunnen ze gebruikers in staat stellen om zowel op de PC als op een tablet of smartphone te werken.

In de apps zal de geupdate interface worden doorgevoerd, die de gebruiker in staat stelt om nog sneller en accurater te werken. De integratie met Skype, Linc en Yammer – die in het huidige Dynamics CRM pakket aanwezig is – zal ook worden geïntegreerd in de mobiele apps zodat dit complete werkstations worden die kunnen worden ingezet waar de gebruiker zich ook bevindt.

 

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.