"Omzetgroei voor TMT-sector"

ABN AMRO voorspelt een kleine omzetgroei van 1,5 procent voor deze sector in 2012, hoewel 2011 geen sterk jaar wordt voor de Technologie-, Media- en Telecom-sector.

In een sectormonitor laat ABN AMRO weten dat na afnemende mediabestedingen in de tweede helft van dit jaar, deze in 2012 weer zullen aantrekken. Ook IT-bedrijven zullen in 2012 profiteren van eerder uitgestelde opdrachten. De Telecom-sector, die te lijden heeft onder consumenten die mobiel internet meer gebruiken ten kosten van spraak- en sms-diensten, passen hun abonnementen aan om in 2012 een meer rendabele tarifering van mobiel internet te krijgen.

De traditionele media ziet door de opkomst van smartphones en tablets de digitalisering versnellen. Vooral bij dagbladen en tijdschriften zal dit effect groot zijn. Voor mediaproducten zal in de toekomst een model van betaalde toegang tot digitale content logischer zijn dan losse verkoop. Het is met de digitalisering een noodzaak om nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen rondom mediaproducten. Uitgeverijen maken langzamerhand de overgang naar digitale distributie van hun content in de vorm van webabonnementen en ebooks.

Nu papieren oplages elk jaar langzaam dalen, komt er een eind aan het vangnet waarbij prijzen van abonnementen verhoogt worden, om dit verlies te compenseren. Daarnaast is het verlies in advertenties moeilijk te compenseren. Websites van dagbladen mogen dan meer bezoekers trekken dan de papieren oplages abonnees hebben, het is lastig dit online bereik te kapitaliseren met nieuwe inkomstenbronnen. Online advertenties compenseren niet voor de advertenties in dagbladen.

 

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.