Solimas Groep kiest BusinessBase voor professionaliseringsslag

Solimas Groep standaardiseert het operationele bedrijfsproces met CRM-specialist BusinessBase. Alle bedrijven binnen de Solimas Groep (Agile Software, InfraControl en Groene IT) opereren onafhankelijk, maar bieden complementaire expertise, producten en diensten. Door te kiezen voor de branchespecifieke CRM-oplossing van BusinessBase, op basis van Microsoft Dynamics CRM, kunnen de bedrijven beter integraal samenwerken. De Solimas Groep heeft nu een koppeling tussen het CRM- en het boekhoudsysteem, beschikt over meer functionaliteiten en behaalt een groot efficiëntievoordeel.

Microsoft Dynamics CRM is door BusinessBase specifiek ingericht voor de ICT-, telecom- en mediabranche. Alle varianten zijn gecertificeerd door Microsoft. Solimas Groep koos voor de vooringerichte ICT-variant en dat leverde de organisatie een tijdsbesparing op van 4 maanden tijdens het implementatietraject. De organisatie wilde op korte termijn een toekomstvast CRM-systeem om het operationele bedrijfsproces te standaardiseren. De gekozen editie BusinessBase CRM Enterprise vult standaard Microsoft Dynamics CRM aan met servicemanagement, financiën, productie en distributie. Processen als offreren, factureren, verlengen van contracten, urenverantwoording et cetera worden hierdoor ondersteund. Doordat de gehele productcatalogus van Solimas Groep in het systeem is opgenomen, gaat het proces van het opstellen van een offerte tot en met de facturatie een stuk gemakkelijker en sneller.

Deze week is het CRM-systeem live gegaan. Maarten van Montfoort, directeur Solimas Groep, zegt hierover: “Het nieuwe CRM-systeem maakt een integrale samenwerking tussen de bedrijven van Solimas Groep mogelijk en daarmee maken we individueel en als groep een grote stap voorwaarts. De afgelopen zeven jaar hebben wij een snelle groei doorgemaakt. De professionaliteit van de intee organisatie van processen groeit nu evenredig mee. We wilden een systeem dat enerzijds maximaal op onze business is toegespitst en anderzijds zo min mogelijk maatwerk zou bevatten. Door de branchespecifieke oplossing en de nauwe samenwerking tijdens de implementatie is dat goed gelukt. Het systeem sluit naadloos aan op onze business en kan in de toekomst toch upgrades implementeren. BusinessBase heeft ons goed geadviseerd en ons laten inzien dat we met relatief kleine aanpassingen aan onze werkwijze efficiënter kunnen werken.”

“Solimas Groep is een mooie uitbreiding van ons klantenportefeuille. Onze expertise in de ICT-branche hebben we ingezet om te adviseren over optimale procesinrichting. We hebben gemerkt dat we op één golflengte zitten en dat maakt de samenwerking heel plezierig”, aldus Emo Prins, CEO BusinessBase.

 

 

 

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.