Top 10 nieuwe features Microsoft Dynamics CRM 2013

De 10 beste features van Microsoft Dynamics CRM 2013

Microsoft Dynamics CRM 2013 heeft een compleet nieuw op Windows 8 gebaseerd uiterlijk gekregen wat de gebruikerservaring sterk zal verbeteren en de bedrijfsprocessen zal vereenvoudigen. Bekijk de video.

1. Nieuwe Navigatie CRM 2013 heeft een heel nieuw uiterlijk gekregen. In deze nieuwe versie van CRM komen de ribbon en de linker navigatie niet meer terug. Daar is de horizontale navigatie met de kleurrijke blokken voor in de plaats gekomen. Elk blok kent een drop down optie waaruit blijkt dat er nog een menu onder zit. In het onderstaande voorbeeld is te zien dat het Sales menu vanuit de hoofd navigatie alle sales functies toont. De drop down pijl naast Accounts toont de recentelijk bekeken Accounts.

2. Commando Bar De Ribbon met al haar opties is in CRM 2013 vervangen door een compleet nieuwe commando bar met maar een paar items direct in beeld. De gebruiker kan zelf extra commando’s oproepen.

3. Flat User Interface Het navigeren in Dynamics CRM 2013 is zonder pop-ups. Net als binnen een website zal na het klikken op een nieuw item de pagina ververst worden met een nieuw scherm. De browser back button brengt je terug naar de vorige view. In het onderstaande voorbeeld is te zien dat een nieuw record wordt geopend in hetzelfde scherm en niet in een nieuw tabblad of scherm.

4. Auto-Save en real-time workflows Microsoft Dynamics CRM 2013 heeft nu een auto-save functie tijdens het wijzigen van records. Records die je invult of wijzigt worden automatisch opgeslagen en ook als je een scherm verlaat zorgt het programma ervoor dat er niets verloren gaat. Met real-time workflows worden velden automatisch aangevuld terwijl je bezig bent. Als je bijvoorbeeld een contactpersoon bij een case aanmaakt vult Dynamics CRM deze direct en automatisch aan met de contactgegevens.

5. Business Process Flow In Dynamics CRM 2013 bestaat de mogelijkheid om processtappen te definiëren met behulp van de zogenaamde “Business Process Flow”. Het is mogelijk om processtappen te definiëren over de bestaande CRM formulieren heen. Per processtap worden de specifieke velden aangeboden die voor die stap noodzakelijk zijn. De gebruiker ziet in één oogopslag in welke procesfase het formulier zich in bevindt aan de hand van een indicatie vlaggetje.

6. Social Pane Met de social pane kunnen direct sociale berichten worden toegevoegd en bekeken op record niveau van leads, accounts, opportunities en cases. Gebruikers kunnen daarnaast veel sneller en gemakkelijker notities en activiteiten toevoegen aan de records.

7. Quick Create Forms Met Quick Create bestaat nu ook de mogelijkheid om snel nieuwe records in te voeren met een eenvoudig invoerscherm voor alle entiteiten zoals leads, accounts, contacts en opportunities.

8. Business Logica zonder maatwerk In Dynamics CRM 2013 is het makkelijker om simpele Business Logica in te stellen, zonder te programmaren. De wizard maakt het mogelijk om functies toe te voegen op het formulier waaronder het tonen, verbergen en aan- en uitzetten van velden. Het tonen van berichten en het activeren van het vereiste toegangsniveau voor velden.

9. Mobiele toegang Uw mensen kunnen op verschillende manieren toegang krijgen tot Microsoft Dynamics CRM 2013. Via de webbrowser, direct vanuit Outlook en via diverse Windows, Android en iPad tablets en smartphones.

10. Social CRM Ook de integratie met Yammer, Skype, Lync en de marketing automation software MarketingPilot is nieuw in Microsoft Dynamics CRM 2013. Later dit jaar zal Microsoft ook een betaversie uitbrengen van de Netbreeze integratie. De software voor social monitoring en analytics die het bedrijf eerder dit jaar overnam.

 

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.