Waarom organisaties investeren in een nieuwe CRM strategie

Er zijn vele redenen waarom organisaties investeren in een nieuwe CRM strategie. Een te hoog klantverloop, inefficiënte processen, slechte lead conversie en onbetrouwbare rapportages zijn maar een paar voorbeelden. Een professioneel geïmplementeerd CRM systeem biedt veel voordelen voor verkoop-, marketing- en serviceteams. Hier zijn 10 voorbeelden die laten zien hoe CRM oplossingen organisaties verder helpen:

  1. Beslissingen kunnen onderbouwd worden genomen op basis van realtime CRM rapportages.
  2. Slimmer timemanagement door een geautomatiseerde workflow van vervolgacties door het hele bedrijfsproces.
  3. Hoger gekwalificeerde leadgeneratie door gebruik te maken van CRM klantsegmentatie met gerichte campagnes en persoonlijke berichten.
  4. Vertrouwen in de kwaliteit van de pipeline zorgt voor een betrouwbare verkoop prognose en voorspelbare cashflow.
  5. De waarde van elke klantrelatie is in één oogopslag duidelijk zodat iedereen de juiste klant de juiste aandacht kan geven.
  6. Terugkerende taken automatiseren waardoor de administratieve ballast afneemt en teams zich kunnen richten op winstgevende activiteiten.
  7. Een optimale ervaring voor de klant creëren omdat iedereen toegang heeft tot een 360-graden klantbeeld en daardoor betere service kan verlenen.
  8. CRM integreren met andere back- en frontoffice applicaties waardoor dubbele invoer wordt vermeden.
  9. CRM heeft een positieve invloed op de bedrijfscultuur doordat mensen informatie gaan delen, effectiever samenwerken en een beter begrip voor elkaars werkgebied krijgen.
  10. Iedereen wordt veel effectiever doordat CRM ook buiten kantoor altijd en overal beschikbaar is met actuele klantdata.

Andere artikelen

De macht ligt bij de klant

De macht ligt bij de klant. Dat zou een...

CRM heeft leidende rol in context marketing

CRM heeft leidende rol in context marketing

Utrecht |...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.