90% adoptie van Microsoft Dynamics CRM

15 juli, 2020 - 11:00 tot 12:00 - BusinessBase - virtuele round table

Het gebruik van een systeem is minstens zo belangrijk als de technologie zelf. Voor de meeste organisatie zijn de voordelen van een CRM-systeem wel bekend echter blijft het gebruik hiervan een uitdaging voor velen. Bij de start van een implementatietraject staat change en adoptie niet als hoogste punt op de agenda. Vele organisaties worstelen hier echter wel mee, hoe krijg ik de gebruikersgroep nu aan de slag met CRM?

BusinessBase gaat in gesprek met Aldert Kadijk van Microsoft over zijn ervaring met Change en Adoptie en waarom dit vanuit Microsoft zo belangrijk is. Jeanine Onderwater – gecertificeerd Prosci consultant, ervaringsdeskundige en Change en Adoptie Consultant bij Stern Groep – gaat in op het ADKAR-model. Hoe je binnen enkele dagen een assessment kan doen in zowel een bestaande omgeving als voor aanvang van een implementatie.

Sprekers:

  • Aldert Kadijk                    – Technical Strategist Microsoft Nederland
  • Jeanine Onderwater       - Adoptie en Change consultant BusinessBase 

Agenda:

  • 11:00 – 11:20 – Interview Aldert Kadijk (Microsoft) – Jeanine Onderwater (BusinessBase)
    • Wat is de visie van Microsoft op Change en Adoptie?
    • Medewerkers verzetten zich tegen verandering
    • De valkuilen van change en adoptie
  • 11:20 – 11:30 – Round table - in gesprek met deelnemers 
    • Is alleen training voldoende om het gebruik te verbeteren?
    • Wat is de rol van jullie managementteam?
  • 11:30 – 11:45 – ADKAR in de praktijk
    • Wat is het ADKAR model en hoe kun je dit toepassen.
    • Weten waar de aandachtspunten binnen de organisatie zitten.
    • Weerstand kan succes voorkomen, hoe ga je hier mee om?
  • 11:45 – 12:00 – Round table – in gesprek met deelnemers
    • Vragen vanuit deelnemers
    • Hoe kan change en adoptie jullie verder helpen?
    • Hoe kan je gebruikers helpen om op de juiste zaken te richten

Wat kun je verwachten?

Het succes van een klantgerichte organisatie (sales, service en marketingorganisatie) is mede afhankelijk van het gebruik van de systemen. Na de implementatie wordt training gezien als het middel om het gebruik te stimuleren, dit is echter slechts één onderdeel van het succesvol adopteren van het systeem.

Een ander belangrijk onderdeel van het succesvol adopteren is de begeleiding van de gebruikers na de training, zodat het CRM-systeem geordend, volledig en optimaal gebruikt kan worden. Neem deel aan deze round table en krijg inzicht welke stappen jij kunt nemen voor jouw organisatie om de frustratie van een ongebruikt en onvolledig systeem te besparen!

Deelnemen aan de round table? Schrijf je nu in.

 
 

Meer evenementen

In onderstaand overzicht vind je alle CRM events die de aankomende periode zullen plaatsvinden en reeds plaatsgevonden hebben.
Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Dynamics CRM 365?

Wil jij Dynamics 365 CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

crm strategie