‘Het beste van twee werelden: MailPlus gekoppeld aan CRM’

De uitdaging:

geavanceerder gebruik van MailPlus

GAC business solutions is een klant van BusinessBase die innovatieve bedrijfssoftware levert op basis van Microsoft technologie. GAC gebruikt MailPlus onder andere om bulk e-mail te versturen naar hun klanten, maar zocht naar een gebruiksvriendelijke manier om de contacten uit hun CRM in MailPlus te kunnen gebruiken. Destijds exporteerden ze de contacten uit hun CRM-systeem nog handmatig naar MailPlus. Dat kostte veel tijd, bood te weinig mogelijkheden voor marketingsegmentatie en gaf binnen het CRM geen inzicht in het effect van de mailings achteraf. GAC wist dat BusinessBase als enige in Nederland een koppeling tussen MailPlus en Microsoft Dynamics CRM had ontwikkeld. Zodoende zaten we snel om de tafel om een oplossing te bedenken.

De aanpak:

koppelen van twee werelden

MailPlus is de meest gebruikte e-mail marketingapplicatie in Nederland. Het pakket maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk professionele communicatie via e-mail of SMS te versturen. Wat in MailPlus echter beperkt mogelijk is, is het segmenteren van de ingevoerde contacten op klant of product. Dat is iets dat een CRM-systeem wel goed kan. Dat was de reden dat BusinessBase in eigen beheer een CRM-MailPlus koppeling ontwikkeld heeft die voor elk bedrijf in elke branche ingezet kan worden. De koppeling voldeed dan ook volledig aan de wensen van GAC. Dankzij de koppeling kan er in het CRM-systeem een segmentatie gedaan worden op specifieke contacten én worden de clicks, formulieren en bounces in een overzichtelijk rapport vanuit MailPlus naar het CRM-systeem gestuurd. Dat maakt de marketing een stuk effectiever. Daarnaast wilde GAC zijn klantenservice graag uitbreiden met een klanttevredenheidsonderzoek dat na het oplossen van een case automatisch toegestuurd zou kunnen worden.

De oplossing:

selectie en service mogelijk maken

BusinessBase heeft voor GAC de koppeling gemaakt tussen Microsoft Dynamics CRM en hun MailPlus-account. Het gekoppelde systeem biedt met één druk op de knop uitgebreide mogelijkheden voor marktsegmentatie en toont resultaten van de marketinginspanning binnen het CRM-systeem. Daarnaast heeft BusinessBase een klanttevredenheidsmodule ingericht die na het afronden van elke opgeloste case in CRM automatisch een onderzoek stuurt via MailPlus. De feedback die de klant terugstuurt wordt vervolgens automatisch in CRM opgeslagen. Op deze manier heeft GAC controle over hun totale marketing- en servicesysteem. 

Het resultaat:

inspirerende boost

Dankzij de MailPlus koppeling van BusinessBase en de klanttevredenheidsmodule heeft GAC zijn marketing en service een aanzienlijke boost kunnen geven. GAC was daarnaast zó enthousiast over de koppeling, dat ze onlangs zelf een koppeling tussen Microsoft Navision en MailPlus hebben ontwikkeld. 

Oplossingen

  • crm

    Microsoft Dynamics CRM voor Marketing

Roger Comley

"Ik vertel je graag meer over onze oplossing voor GAC"

Neem contact op met Roger.

Meer cases

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.