‘Efficiency en kostenbesparingen binnen de afhandeling van de processen’

De uitdaging:

eenvoud en autonomie

MVGM is een bekende speler op de vastgoedmarkt met activiteiten onder andere op het gebied van vastgoedmanagement, bedrijfshuisvesting en vastgoedtaxaties. Ze waren op zoek naar een flexibel en gebruiksvriendelijk CRM-systeem dat hen zou kunnen ondersteunen bij het HRM-proces en de administratieve processen rondom in- en verkoop. Hun toenmalige systeem was inefficiënt ingericht en maakte eenvoudige processen, zoals het fiatteren van inkoopfacturen, nodeloos complex voor eindgebruikers doordat er veel handelingen in verschillende programma’s en documenten plaatsvonden. Daarnaast had MVGM de wens om minder afhankelijk te worden van externe partijen voor het beheer en onderhoud van het systeem

De aanpak:

gecombineerde oplossing

De wensen van MVGM waren duidelijk. Daarom hebben we gezocht naar een combinatie van toepassingen die gebundeld konden worden binnen de Microsoft Dynamics CRM-oplossing. Dynamics CRM biedt in de basis al goede ondersteuning van het verkoopproces. Om het HRM-proces en de fiattering van het inkoopproces op maat in te richten, werd SharePoint Foundation aan Dynamics CRM toegevoegd. Hierdoor is het mogelijk om intranetfunctionaliteit toe te voegen aan het CRM-systeem. Door de gebruiksvriendelijke BusinessBase Toolbox in te zetten, konden er eenvoudig formulieren ontwikkeld worden op basis van specifieke wensen van de klant. MVGM kon zodoende ook zelf modules beheren en ontwikkelen om hun CRM-systeem verder aan hun wensen aan te passen. 

De oplossing:

digitale documentstromen

De processen binnen HRM en de in- en verkoop zijn nu volledig gedigitaliseerd. Arbeidscontracten worden bijvoorbeeld digitaal aangemaakt door de documentgenerator Xperido en kunnen vanuit het Scribe Online automatisch gekoppeld worden aan andere systemen, zoals arbo. Door de koppeling met DocuSign krijgen de juiste personen automatisch toegang tot het contract voor rechtsgeldige ondertekening ervan. Niets wordt meer uitgeprint en handelingen worden tot een minimum beperkt.

Het resultaat:

soepele processen

Het CRM-systeem van MVGM zorgt voor veel efficiency en kostenbesparingen binnen de afhandeling van de processen. Ook zijn ze niet langer volledig afhankelijk van externe partijen voor het onderhoud en aanpassingen aan het systeem. Daarnaast merkt MVGM dat de inzet van moderne technieken, zoals digitale ondertekening, een onderscheidende marktpositie oplevert. Niet voor niets overweegt MVGM ook zijn serviceproces en de administratie van taxaties onder te brengen in het CRM-systeem.

Oplossingen

  • crm

    Microsoft Dynamics CRM voor Service

  • templates

    Ready-to-Start template

  • templates

    BusinessBase Toolbox

  • add-on

    XperiDo

  • add-on

    Scribe Online

Ivo Jonckers

"Ik vertel je graag meer over onze oplossing voor MVGM"

Neem contact op met Ivo.

Meer cases

‘Verschillende afdelingen samengebracht binnen één overzichtelijk proces’

‘Sales en service op een gecontroleerde manier integreren’

Het maximale uit CRM halen?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.