‘Sales en service op een gecontroleerde manier integreren’

De uitdaging:

specialistische dienstverlening  

Simpel is een onafhankelijke provider van sim-only abonnementen. Ze maken gebruik van het netwerk van T-Mobile. Tussen de operator (T-Mobile) en de provider (Simpel) is een network enabler actief. Deze zorgt ervoor dat het dataverkeer tussen de operator en de provider geregistreerd wordt, met alle voorwaarden die daaraan verbonden zijn. Normaal gesproken biedt de network enabler de provider een one stop shop met een website, de klantportal, het klantenservicesysteem, telefonische sales, het betalingssysteem en de facturatie in één pakket. Simpel wilde liever niet alle diensten afnemen bij één partij, maar juist elk onderdeel onderbrengen bij een specialist in de markt. Zo kwam Simpel voor de klantenservice, e-mail marketing en klantregistratie uit bij BusinessBase.

De aanpak:

scrum realisatie

We zijn gestart vanuit een volledige open situatie door eerst het landschap te schetsen met een sprint 0. Vervolgens hebben we met een scrum-aanpak in sprints het gehele proces in kaart gebracht. Zo konden we de juiste keuzes maken voor elk onderdeel van het proces. Integratie van processen was daarbij het thema. Daarom hebben we de nieuwste technieken op het gebied van CRM in stelling gebracht, zoals de BusinessBase ToolBox, het Relationship template en het Application Lifecycle Model (ALM), waarmee de software binnen een beheersbare omgeving geautomatiseerd naar een live-omgeving kan worden gebracht. 

De oplossing:

CRM als kern van business support systeem

Verschillende specialistische partijen werken nu voor Simpel samen binnen een business support systems (BSS) domein. Via een uniek Enterprise Service Bus (ESB) systeem zijn alle systemen gekoppeld aan het systeem van de network enabler. Via Microsoft Dynamics CRM kan Simpel direct communiceren met het systeem van de network enabler, zodat serviceverzoeken vanuit het CRM direct doorgevoerd kunnen worden bij zowel de enabler als de operator. Contracten die in het CRM aangemaakt worden, worden direct gekoppeld aan het systeem van de facturatiepartij, zodat automatisch de juiste factuur aangemaakt wordt en de betalingsstatus wordt bijgewerkt in het CRM. Ook het warehousesysteem zit gekoppeld aan het CRM, waardoor bij het aanmaken van een contract direct een simkaart wordt verstuurd. De verzendstatus wordt automatisch bijgewerkt in het CRM en de klant ontvangt een e-mail met informatie dat de simkaart onderweg is. Het CRM is de kern geworden van een geïntegreerd business support systeem. 

Het resultaat:

meer kwaliteit en flexibiliteit  

Dankzij het geïntegreerde systeem kan Simpel veel sneller anticiperen op veranderingen in de markt. Nieuwe abonnementsvormen of tarieven kunnen eenvoudig in het CRM-systeem verwerkt worden, omdat de systemen van de andere partijen zich automatisch aanpassen aan de nieuwe situatie. Daarnaast biedt het CRM-systeem altijd actueel inzicht in de status van alle klanten. Dat zorgt voor meer succes bij sales en meer kwaliteit bij de klantenservice. 

Oplossingen

  • crm

    Microsoft Dynamics CRM voor Service

  • templates

    Ready-to-Start template

  • templates

    BusinessBase Toolbox

Ivo Jonckers
'Ik vertel je graag meer over onze oplossing voor Simpel'
Neem contact op met Ivo.

Meer cases

‘Verschillende afdelingen samengebracht binnen één overzichtelijk proces’

‘Efficiency en kostenbesparingen binnen de afhandeling van de processen’

Het maximale uit CRM halen?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.