‘Verschillende afdelingen samengebracht binnen één overzichtelijk proces’

De uitdaging:

overzicht creëren om sales te verhogen  

Topline is een Nederlandse producent van keukenbladen met fabrieken in Nederland en Duitsland. Het bedrijf levert keukenbladen op maat voor de klanten van grote keukenspeciaalzaken. Terwijl de mensen van Topline onbetwist specialist zijn op het gebied van keukenbladen, waren ze niet bepaald IT-minded toen ze in contact kwamen met BusinessBase. De vertegenwoordigers die alle keukenzaken bezoeken werkten nog veel met pen en papier of met losse Excel-sheets voor het maken van berekeningen en het registreren van afspraken. Die manier van werken was weinig overzichtelijk voor zowel de buiten- als de binnendienst en maakte het onmogelijk om adequate maatregelen te nemen om de sales te kunnen verhogen. 

De aanpak:

een kijkje in de keuken

Voordat Topline in contact kwam met BusinessBase hadden ze al een analyse laten maken van hun werkwijze. Eén van de adviezen in het rapport was om CRM te gaan gebruiken om de sales-kansen goed te kunnen registreren. Het projectteam van Topline kwam dus goed geïnformeerd bij BusinessBase aan tafel en wist heel goed wat ze wilden. Samen met het projectteam hebben we eerst de toenmalige werkwijze en wensen in kaart gebracht. Alle Excel-sheets, documenten en databases die ze wilden behouden hebben we vervolgens opgebouwd en aangevuld binnen het nieuwe CRM-systeem

De oplossing:

standaard CRM met een snufje complexiteit

BusinessBase heeft voor Topline voornamelijk gebruik gemaakt van de standaardmogelijkheden binnen Microsoft Dynamics CRM. Hier en daar hebben we de BusinessBase ToolBox ingezet om complexe berekeningen te kunnen maken en koppelingen met andere systemen altijd optimaal te laten werken. Denk daarbij aan het benaderen van het CRM vanuit verschillende devices, zoals een iPad of smartphone. Dankzij de BusinessBase ToolBox werkt het altijd. Binnen het CRM-systeem hebben we ook de contractregistratie uniform gemaakt, aangezien Topline werkt met conditieovereenkomsten die voor meerdere klanten hetzelfde zijn. Het is nu mogelijk om in het CRM een verandering in de prijs of technische aspecten van een bepaald keukenblad aan te geven, waarna alle betreffende contracten in één keer gewijzigd kunnen worden. Het systeem genereert vervolgens automatisch een informatiebrief of e-mail om de wijziging naar de klanten te communiceren. 

Het resultaat:

soepel proces van lead tot cash

De vertegenwoordigers en de binnendienstmedewerkers werken nu in hetzelfde overzichtelijke systeem. De vertegenwoordigers hebben allemaal een iPad waarop ze direct inzicht hebben in al hun contacten, contracten en informatie over leads. Hierdoor zijn ze in staat om goed beslagen ten ijs te komen bij nieuwe klanten en kunnen ze bestaande klanten sneller en beter ondersteunen. De leads die ingevoerd worden in het systeem, worden door middel van workflows automatisch omgezet in opeenvolgende taken voor verschillende medewerkers. Zo draagt het CRM-systeem bij aan een soepel proces van lead tot cash. 

Oplossingen

  • crm

    Microsoft Dynamics CRM voor Sales

  • templates

    Ready-to-Start template

  • templates

    BusinessBase Toolbox

Roger Comley

"Ik vertel je graag meer over onze oplossing voor Topline"

Neem contact op met Roger.

Meer cases

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.