Release Wave 1 2022: Dynamics Customer Insights

#crm-solutions #advanced-technologies

Helaas staan alle nieuwe features in de Release Wave 1 2022 voor Customer Insights nog op Public Preview, maar het belooft voor de tweede helft van 2022 veel mooie ontwikkelingen. Lees in dit blog wat je kunt verwachten.

Focus op B2B

Ga aan de slag met third-party data. Ook al zijn we daar in Europa niet zo happig op, toch kan het soms best handig zijn. Vooral in de B2B sector. Door te matchen met third-party data wordt het mogelijk om de juiste accountcontext te geven en inzichten te bieden voor betere besluitvorming. Hierdoor weet je dat je met het juiste B2B account werkt.

Niet alleen met third-party data kun je je B2B account ‘verrijken’. Customer Insights biedt standaard B2B templates op basis van branche aan. In deze templates kun je onder andere branche specifieke statistieken vinden om je business value direct te verhogen.

Privacy

De afgelopen jaren zijn we druk bezig geweest om compliant volgens de AVG/GDPR te werken. Ook Customer Insights ontwikkelt zich elke keer verder in het verbeteren van de privacy mogelijkheden. Mocht je bijvoorbeeld een apart consent management platform hebben, dan kun je deze integreren met Customer Insights, waardoor ook real-time personalisatie scenario’s rekening kunnen houden met deze toestemmingen en dus de privacy van de klant.

Niet alleen op het gebied van toestemming maakt Customer Insights mooie stappen, ook op het gebied van data veiligheid. Zo kun je je data verrijken met je enrichment-data provider, maar dan op een veilige manier door middel van de safe data collaboration functionaliteit in Customer Insights.

Intelligentie

Customer Insights is natuurlijk een en al intelligentie, maar ze maken het natuurlijk elke keer intelligenter. Deze keer komen ze met een standaard AI transaction churn model, waarbij er geen enkele handmatige configuratie nodig is. Zo volledig out-of-the-box kun je aan de slag met automatische inzichten over mogelijke churn transacties.

Als laatste wordt het ook mogelijk gemaakt om gebruik te maken van meerdere out-of-the-box semantic type activiteiten. Deze worden ook weer gebruikt in out-of-the-box prediction modellen, segmenten en metingen templates, waardoor de intelligentie verder wordt uitgebreid.

Recap

Customer Insights is met mooie nieuwe ontwikkelingen bezig waarbij de focus ligt op data protectie en de mogelijkheden voor een B2B sector. Ondanks dat ze allemaal nog in Public Preview blijven staan deze Release geeft het wel aan dat Customer Insights met goede en mooie zaken bezig is.

Let’s
connect!

Ik vertel je hier graag meer over.
Bel Renée van der Walt. Telefoon 030 2415538.