Ben jij ook wel eens bang 😨?

#crm-solutions

Ben jij ook wel eens bang dat je jouw klanten teveel berichten stuurt? Dat je Leads niet goed worden opgevolgd door Sales? Dat je Reminder Journey niet goed werkt? Dat je je niet aan de juiste consent regels houdt? Gelukkig hoef je daar na de komende Releases van Dynamics 365 Marketing NIET meer bang voor te zijn 😊 In dit blog lees je waarom!

Message fatigue

Ben jij ook wel is bang dat je jouw klanten teveel e-mails stuurt per dag, week, maand? Dat is vanaf nu niet meer het geval. Met de ‘frequency cap’ in de Settings kun je aangeven hoeveel e-mails, push notifcations en sms berichten iemand mag ontvangen. Gelukkig kun je sommige Journeys ook uitsluiten (denk aan transactionele berichten bijvoorbeeld). Zie de afbeelding hieronder!

frequency-cap-dynamics 365

Leads

Met de nieuwe mogelijkheden binnen de Real Time Marketing Journey Editor wordt het nog makkelijker om samen te werken met Sales. Het is nu, net als in de Outbound Journey Editor, mogelijk om telefoongesprekken en taken aan te maken. Daarnaast kun je ook een Sales sequence triggeren in Dynamics Sales en kun je een Lead direct koppelen aan een Sales collega. Allemaal vanuit 1 Journey.

Ook komt er een nieuwe formulieren editor, waarmee je betere formulieren kunt maken op een makkelijkere manier. Hierdoor kun je dus ook veel beter lead generation campagnes inzetten. Zie de afbeelding hieronder!
create-beautiful-lead-capture-forms

In de Real Time Marketing omgeving is er een gloednieuwe Segmenten Editor geplaatst. Hiermee wordt het nog makkelijker om Segmenten te maken. Zie je niet alle Entiteiten staan? Dat klopt, deze moet je nog steeds in je ‘Settings’ aangeven. EN je kunt vanaf nu dus ook Segmenten maken met alleen Leads erin!

Real Time Marketing Journey Editor

Als je met de Real Time Marketing Journey Editor gewerkt hebt, dan zul je weten dat je met versies kunt werken. Nu is het mogelijk om optimalisaties te maken door de statistieken te bekijken van oudere versies 😊

Daarnaast worden de veranderingen die je maakt getrackt en kun je comments toevoegen, zodat je gemakkelijk samen met je collega’s in 1 Journey kunt werken.

Daarnaast kun je er ook voor kiezen om aanpassingen te doen in een LIVE Journey, zonder dat daar een nieuwe versie voor nodig. Kun je natuurlijk niet de vergelijking maken of jouw wijziging impact heeft op de statistieken.

Wil je een klant een reminder sturen totdat een bepaalde actie plaatsvindt? Dan kun je dit heel makkelijk toevoegen in de Journey Editor. Geen gedoe dus meer, met het aanmaken van een Reminder Journey.

Overige nieuwe dingen

In de Real Time Marketing Journey Editor zitten al meerdere kanalen (intern, e-mail, SMS en Push Notifications), maar nu wordt het ook mogelijk om nog meer kanalen aan te sluiten. Denk bijvoorbeeld aan WhatsApp.

De maximale contacten en interacties is verdrievoudigd! Natuurlijk wel afhankelijk van je interactie-pakket dat je hebt.

In de Real Time Marketing omgeving zit een Consent center. Daar kun je nu ook bepaalde topics aan toevoegen zodat klanten zelf kunnen aangeven waar ze toestemming voor geven.

Kan jouw omgeving in het Engels, én heb je Engelstalige e-mails? Dan kun je gebruik maken van de goedwerkende AI content suggesties. Dat betekent, ben je een e-mail aan het maken over koffie en ga je een plaatje toevoegen? Grote kans dat de AI content suggestie jouw plaatjes van koffie laat zien die jij in de Dynamics 365 Marketing database hebt staan.

Beheer jij meerdere brands in 1 Marketing App? Dan kun je vanaf heel makkelijk switchen tussen je brands terwijl je een e-mail opmaakt. Zo wordt de afzender goed gezet, je social media accounts en kun je ook custom value toevoegen per brand.

 

 

Let’s
connect!

Ik vertel je hier graag meer over.
Bel Renée van der Walt. Telefoon 030 2415538.