Thema

Effectief persoonlijke klantrelaties opbouwen met Customer Insights

#crm-solutions

Klantdata vormen de basis van je klantrelaties en CRM strategie. De conversierate verbeteren, de lifetime value optimaliseren of churn rates verlagen, het valt of staat met data. BusinessBase helpt je om relevante interne en externe databronnen te ontsluiten. We bouwen er een eenduidig klantbeeld mee en koppelen dat aan geavanceerde analytics en AI technologie. Zo realiseren we een toekomstvast Customer Data Platform op basis van Dynamics 365 Customer Insights. Een CDP waarmee jij effectief persoonlijke klantrelaties opbouwt en businessdoelen kunt realiseren.

Een doelgerichte data roadmap

Met de huidige databerg is het niet meer de vraag hoe je voldoende data verzamelt, maar op welke data je moet focussen. Onze specialisten zorgen voor een data roadmap waarmee je steeds meer bronnen ontsluit die relevant zijn voor jouw plannen. Met de juiste interne data en de relevante social media streams. Maar ook met belangrijke contextinformatie, van evenementen en beurskoersen tot file informatie en weersvoorspellingen. Alles wat nodig is om je klanten zo persoonlijk en gericht mogelijk te benaderen.

Van klantdata naar een Customer Data Platform

Data vormen de basis voor jouw Customer Data Platform. We integreren de verschillende bronnen en zorgen voor één uniforme taxonomie, een Common Data Model. Waarmee we zowel interne als externe data perfect kunnen correleren. Ook als er sprake is van meerdere adresgegevens, een afwijkende schrijfwijze of ontbrekende informatie. Jouw CDP biedt een volledig 360 graden klantbeeld, een single source of truth waarmee Marketing, Sales en Service direct aan de slag kunnen.

Predictive analytics, AI en Machine Learning

En dankzij geavanceerde Customer Insights technologie gaan we zelfs een stap verder. We ontwikkelen voorspellende analyses met behulp van kunstmatige intelligentie. Machine Learning helpt patronen te herkennen en slimme algoritmes te ontwikkelen. Zo zijn we veel beter in staat klantgedrag te voorspellen en effectieve, gepersonaliseerde acties te plannen. Zoals online aanbevelingen die écht passen bij wat de klant zoekt. Of die perfecte ‘goedmaak-actie’ na een klacht. En een reminder die precies op tijd wordt verstuurd. De juiste actie op het juiste moment via het juiste kanaal. Zo zorgen we dat investeringen in Automation en Engagement daadwerkelijk renderen.

BusinessBase,
jouw Customer Insights partner

Samen bouwen we een compleet beeld van je klanten. Welke social media gebruiken ze, welke interesses hebben ze, waar komen ze graag en wat is voor hen belangrijk? We ontwikkelen een single source of truth, een optimaal georchestreerde customer journey en slimme voorspellingen voor je Marketing, Sales en Support Teams. Van real-time aanbevelingen en churn forecasting tot fraude opsporing en preventief onderhoud. Meer weten? We vertellen je er graag alles over.

Let’s
connect!

Vrijblijvend sparren met één van onze experts?
Bel Martijn Vosmeer. Telefoon 030 2415538.