De implementatie van CRM software brengt vele uitdagingen mech in een leadlijst bij het salesteam bezorgen. Zo zijn er nog talloze toepassingen te bedenken.
Automatiseren van ‘saaie’ onderdelen
Opvolgen van leads, inplannen van afspraken naar aanleiding van evenementen, opvolgen van nieuwsbrief-kliks, etc. Er zijn zaken die door salesmensen als noodzakelijk (of misschien zelfs saai) worden gezien. Door dit met CRM workflows te automatiseren neemt je dit simpelweg uit handen.
Simpel. En mobiel.
t zich mee. Een daarvan is het ‘aan boord krijgen’ van medewerkers, met speciale aandacht voor salesteams. Zij moeten de software actief gaan inzetten om de waarde volledig te benutten, en om betere resultaten te boeken. Maar hoe motiveer je salesmensen die doorgaans helemaal niet staan te trappelen om alles vast te leggen.
Koude leads zijn niet waardeloos
Een eerste stap is het laten zien van de toegevoegde waarde, bijvoorbeeld op het gebied van leadgeneratie. Slechts 3% van de mensen die je website bezoeken nemen contact met je op. Wie zijn die andere 97% en hoe bereik je die alsnog? Met CRM kun je deze bedrijven en hun behoefte toch identificeren en automatis
Overzichten, grafieken en resultaten zijn met 1 klik bereikbaar. Een stuk simpeler dan meeste salesteams nu werken. En CRM software is niet enkel op kantoor te gebruiken, maar kan met smartphone of tablet ook onderweg of op locatie bij de klant worden ingezet om snel te kunnen schakelen.
Social media!
Dat social media een steeds grotere rol speelt in ons leven mag geen verrassing meer heten. Ook zakelijk doen we er steeds meer mee. Nu CRM steeds meer een Social CRM wordt kan dit volop worden benut. Salesteams kunnen social media profielen zien, direct communiceren en ook social listening kan worden ingezet om prospects te identificeren. Sales maakt een stap qua technologie.
En niet te vergeten de resultaten. Inzicht krijgen in hoe een CRM het resultaat kan beïnvloeden is wellicht nog de grootste motivator. Download hier de factsheet Clickdimensions.