Wat is Account-Based Marketing?

#crm-solutions #crm-for-public

B2B organisaties worden steeds vaker geconfronteerd met een groeiende complexiteit van sales. Steeds meer beslissers met verschillende rollen en eigen doelstellingen beïnvloeden de koopbeslissing. De uitdaging van de sales- en marketingteams is om dwars door de interne politiek van grote klanten een succesvolle strategie te ontwikkelen om de complexe kansen beter te kunnen verzilveren.

Wishlist

Account-Based Marketing (ABM) is een verkoopstrategie die start bij het identificeren van een wishlist van accounts die als ideale klant passen bij jouw bedrijf. In plaats van het verzamelen van zoveel mogelijk leads met breed opgezette campagnes richt je je op een targetlijst met de juiste contactpersonen van deze organisaties. Met ABM kies je vervolgens voor een strategie waarbij je voor deze belangrijke accounts specifieke en individuele marketingcampagnes gaat opzetten. Deze campagnes zijn actief tijdens de hele klantreis waarin de sales- en marketingafdeling echt met elkaar gaan samenwerken. Sales verzamelt alle relevante informatie over hun accounts en marketing richt op basis van deze informatie klantspecifieke campagnes in. Met Account-Based Marketing is je sales beter uitgerust om hun concurrentiepositie te beoordelen en zich op de zakelijke en persoonlijke motieven van elke beslisser en beïnvloeder van de klantorganisatie te richten.

Microsoft Relationship Sales

Microsoft Relationship Sales is een combinatie van Microsoft Dynamics 365 for Sales en LinkedIn Sales Navigator waarmee je kwalitatieve leads kunt genereren op basis van buyer persona’s en doelgroepen. Weet je wie je beste klanten zijn en heb je in kaart welke bedrijven je graag als klant zou willen hebben? Dan kan je via Sales Navigator deze markt en deze bedrijven heel gericht benaderen. Omdat je weet wie je wil benaderen, kun je je campagnes heel persoonlijk inzetten inclusief specifieke content. Met Microsoft Relationship Sales kun je de juiste contacten beter identificeren, relaties opbouwen met de juiste mensen, klantrelaties beter managen en de “next best actions” inzichtelijk maken.