CRM Consultant

Hoe vind je de beste CRM consultant voor jouw bedrijf? Dan zoek je een combinatie van vakkennis, ervaring en de juiste klik. BusinessBase is premium partner van Microsoft Customer Engagement en heeft zo’n 30 CRM specialisten, van business CRM consultant tot analist en programmeur. Stuk voor stuk uitstekend opgeleid en voorzien van de relevante Microsoft certificaten. Wat ze ook met elkaar delen zijn hun passie voor Customer Engagement innovaties. We eten, drinken en ademen CRM.

We pakken daarbij vaak complete projecten op, samen met klanten. Vanaf de ontwikkeling van een CRM strategie tot en met de uitrol en verfijning van je Microsoft Dynamics CRM landschap. We beschikken daarbij voor iedere CRM ontwikkelfase de juiste specialisten, methodes en tools. Maar ook kan een individuele CRM consultant in detacheringsvorm worden ingezet bij een advies- of implementatietraject.

 

CRM strategie en planning

Uiteraard vind je bij ons de juiste professionals om CRM plannen te ontwikkelen, zoals ervaren CRM consultants en project managers. Iedere klant heeft daarbij eigen specifieke vragen. Soms ontwikkelen we volledig nieuwe marketing en CRM oplossingen in greenfield projecten. Maar ook doen we legacy migraties of worden we ingezet voor zogenaamde Second Chance implementaties. We hanteren daarbij een aantal krachtige tools en methodes. Methodes die onze experts specifiek ontwikkelden voor customer engagement projecten. Gereedschappen als ons Engagement Management Groeiplan, het Marketing Automation Framework, ons Fit/Scope plan en een eigen conversiemethodiek.

 

CRM consultant met een CRM-specifieke Agile aanpak

Hoe pakken we de realisatie van deze plannen vervolgens aan? Een BusinessBase CRM consultant neemt graag verantwoordelijkheid. We hebben een bewezen scrum aanpak voor Customer Engagement projecten. Agile werken zit in het DNA van onze medewerkers en is bij uitstek geschikt voor de dynamiek van CRM. Daarom investeert BusinessBase nadrukkelijk in agile methodes en tools, specifiek voor CRM omgevingen. Voorbeelden zijn onze CRM Toolbox en onze eigen ‘pre-project’ aanpak. Dat is een soort ‘pre sprint’ specifiek voor Dynamics 365 projecten. Zodat we met onze eerste sprint direct op gang zijn en resultaten kunnen tonen.

We willen oplossingen niet alleen snel kunnen ontwikkelen maar ze ook snel en effectief testen en uitrollen. We stroomlijnen binnen BusinessBase de hele keten van development tot de operationele roll-out met een DevOps aanpak die helemaal is ingericht op Dynamics 365 ontwikkeling. Waarbij we gebruik kunnen maken van onze eigen OTAP-straat. En uiteraard voldoet onze dienstverlening volledig aan de ISO9001 kwaliteitsmanagement en de ISO27001 Information Security Management normen.

 

De CRM consultant, cruciaal bij ontwikkeling én de acceptatie

Ook al kunnen we steeds meer functionaliteit en processen automatiseren, uiteindelijk gaat CRM om mensen. Hoe maak je van je key gebruikers echte ambassadeurs? Hoe zorg je dat de nieuwe CRM functionaliteit echt volledig wordt benut? Die adoptie krijgt bij BusinessBase alle aandacht. De organisatie wordt betrokken bij de implementatie en iedere twee weken wordt een werkend onderdeel van de oplossing opgeleverd. We verzorgen trainingen en demo’s en key users worden uitgebreid betrokken bij de testuitvoering.