CRM systeem

CRM systeem van BusinessBase

Dynamics 365 bied je als modern CRM systeem veel meer dan de ‘eerdere generaties en legacy’ CRM systemen. Je implementeert met Dynamics 365 een volwaardige en toekomstgerichte klant engagement oplossing. Daarin is alle basis functionaliteit uiteraard beschikbaar maar ook volop ruimte voor uitbreidingen en integratiemogelijkheden met al andere bedrijfstoepassingen. We geven hieronder wat voorbeelden.

Bouw je eigen 360 graden klantbeeld met je CRM systeem

CRM systemen waren van oorsprong een administratief systeem waarin je vooral je klantcontacten en salesresultaten kon vastleggen. Dynamics 365 is als CRM systeem lichtjaren verder. Je kijkt niet alleen maar ‘terug in je achteruitkijkspiegel’. Met de huidige beschikbare data kun je ook veel scherper vooruit plannen. Je combineert klantgegevens met informatie uit social media streams, actuele marktdata en verdere interessante contextinformatie. Van buienradar tot de populaire #hashtags. Alles dat bruikbaar is om een volledig beeld van je klanten en hun omgeving te ontwikkelen. Je kunt je ‘single source of truth’ van Dynamics 365 integreren met predictive analytics, AI en machine learning technologie. Zo ben je met je moderne CRM systeem veel beter in staat klantgedrag te voorspellen en effectieve én gepersonaliseerde acties te plannen. Op het juiste moment via het juiste kanaal en zoveel mogelijk geautomatiseerd.

Brede set met krachtige tools tegen beperkte kosten

Met Dynamics beschik je over een kosteneffectief CRM systeem. Het basisplatform levert al uitgebreide CRM en ERP functies. Daarnaast is er de mogelijkheid voor naadloze integratie met verdere functionaliteit. Denk aan toepassingen als Exchange, Office 365, Azure Services, Cortana Intelligence, PowerBI, PowerApps, Skype en LinkedIn. Zo ontwerp je een flexibele ring rondom je core CRM technologie waarmee je je customer engagement omgeving volledig kunt tunen aan de wensen van jouw klanten. En die mogelijkheden zijn nu ook beschikbaar voor middelgrote en kleinere organisaties. Tegen een fractie van de kosten van echte maatwerk oplossingen die grotere organisaties vaak gebruiken. En volledig veilig en compliant met de huidige AVG eisen voor de opslag, verwerking en het gebruik van je klantdata.

Krachtige engagement. Met je klanten en je verdere sociale netwerk.

Alleen door persoonlijke communicatie kun je de data in je CRM systeem ook echt effectief gaan gebruiken. Met je nieuwe CRM oplossing beschik je over de technologie om via de juiste kanalen en op het juiste moment je klantrelaties uit te bouwen. Via het device en het communicatiekanaal dat de klant het beste uitkomt. We hebben met Dynamics het groeipad doorlopen van multichannel naar crosschannel en omnichannel toepassingen. Waarin communicatieoplossingen real-time kunnen worden gecombineerd en een klant bijvoorbeeld een dialoog kan starten via een webformulier maar daarna verdergaan via Whatsapp. Communicatie is echt een integraal onderdeel geworden van je CRM systeem. Er zijn ook uitgebreide integratie mogelijkheden tussen CRM en social media toepassingen. Denk aan de koppeling tussen Dynamics CRM en LinkedIn waarmee je nieuwe potentiële klanten kunt zoeken en doelgericht benaderen.

CRM Automatisering

Erg belangrijk in je nieuwe CRM systeem zijn de automatiseringstools. We zijn tegenwoordig in staat om (potentiële) klanten gedurende de hele customer journey te ondersteunen. Volautomatisch, vanaf de eerste online ‘handshake’, via uitgekiende lead nurturing acties tot daadwerkelijk een deal en de verdere support. Al die stappen kunnen we digitaliseren, automatiseren en optimaliseren. Zodat je maatwerk levert naar je klanten, ongeacht of je 5, 500 of 50.000 klanten hebt. Als je de verschillende klantcontacten in je CRM proces verbetert en de conversie blijft verbeteren, verdien je de investeringen in je CRM systeem razendsnel en duidelijk meetbaar terug.

Verder ontwikkelen van je CRM systeem

De uitrol van je CRM systeem is geen enorm lang en risicovol watervalproject. We zorgen voor een controleerbaar groeipad waarin steeds nieuwe zaken kunnen worden toegevoegd. Door een slimme CRM Scrum aanpak met voortdurende Plan, Do, Check en Act sprints kun je je CRM systeem voortdurend evalueren en blijven verbeteren. Daar vertellen we je graag alles over.

Let’s
connect!


Bel . Telefoon .