Wave 2 2022

#crm-solutions #advanced-technologies

Wave 2 van 2022 brengt weer een tal aan verbeteringen en nieuwe functionaliteit naar het Dynamics 365 en Power Platform. Deze wave loopt van oktober 2022 t/m maart 2023, waarin functionaliteiten uitgerold worden over het platform.

Dit zijn voor ons de highlights waar wij naar uitkijken.

Dynamics 365 app functionaliteiten

Veel van deze platform functionaliteiten waren al beschikbaar als preview, maar worden deze Generally Available. Dat houdt in dat ze beschikbaar zijn voor alle klanten en ook genieten van volledige ondersteuning vanuit Microsoft.

Moderne versie van Geavanceerd Zoeken

De knoppen naast het Snel Zoeken maken het makkelijk om snel de filter van de weergave aan te passen en kolommen toe te voegen of weg te halen. Eerst was daar altijd Geavanceerd Zoeken voor nodig, maar nu kan alles rechtsreeks vanuit de weergave zelf. De gewijzigde filters en indeling kunnen ook eenvoudig opgeslagen worden als een persoonlijke weergave

Hiermee krijgt het klassieke scherm Geavanceerd Zoeken ook een minder prominente rol. De knop voor Geavanceerd Zoeken (de trechter) verdwijnt op de positie bovenin rechts deze voor meer dan een decennium heeft gestaan. De functionaliteit is nog altijd beschikbaar via Dataverse search, onderin het zoekresultaat staat de knop om geavanceerd te zoeken.

Meer: https://learn.microsoft.com/nl-nl/power-platform-release-plan/2022wave2/power-apps/modern-advanced-find-turned-default  en https://learn.microsoft.com/nl-nl/power-platform-release-plan/2022wave2/power-apps/filter-grid-data-save-results-as-view

Alleen relevante activiteiten tonen

Binnen een specifieke app zullen nu alleen de relevante activiteittypen worden getoond die ingeschakeld zijn voor de app. Voorheen waren in het activiteiten scherm altijd alle typen activiteiten beschikbaar, ook als deze niet ingeschakeld waren voor een specifieke app.

Meer: https://learn.microsoft.com/nl-nl/power-platform-release-plan/2022wave2/power-apps/see-only-relevant-activities-dropdown

Invoegen van afbeeldingen makkelijker in opgemaakte tekst (rich text) editors

Voor het invoegen van afbeeldingen en ander beeldmateriaal in de opgemaakte tekst editors waren altijd meerdere stappen nodig. De bestanden moesten eerst apart geüpload worden en konden pas daarna gebruikt worden.

Met de verbeteringen van het element voor opgemaakte tekst kunnen afbeeldingen eenvoudig ingevoegd worden, waarna ze automatisch worden geüpload en opgeslagen in Dynamics 365, zonder extra stappen.

Meer: https://learn.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2022wave2/service/dynamics365-customer-service/enhancements-rich-text-editor

Dynamics 365 Sales

Gestandaardiseerde inzichten in productgebruik (vanaf november 2022)

Het gebruik en de adoptie van Dynamics 365 is belangrijk om blijvend te monitoren, ook lang na de implementatie is afgerond. De gestandaardiseerde overzichten van Microsoft geven verkoopmanagers inzichten in het gebruik van de applicatie, om zo te zien welke gebruikers bijvoorbeeld extra ondersteuning kunnen gebruiken

Meer: https://learn.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2022wave2/sales/dynamics365-sales/quick-easy-access-comprehensive-standardized-dynamics-365-sales-product-usage-insights

Valideren van e-mail adressen (preview vanaf oktober 2022)

Dynamics 365 zal e-mail adressen van leads en contactpersonen gaan valideren. Niet alleen maar of het lijkt op een geldig e-mail, maar Dynamics 365 zoek ook op of het adres echt bekend is bij het domein, of er geen bounces bekend zijn en of het adres misschien een bekend spam adres of weggooi adres is.

Microsoft zal dit introduceren als openbare preview, om uit te proberen in een sandbox omgeving.
Meer informatie: https://learn.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2022wave2/sales/dynamics365-sales/improve-lead-engagement-rates-validated-emails

Sequences en Up Next

Maak gebruik van sequences (reeksen) om een verkoop stappenplan op te bouwen en af te spelen op een (potentiële) klant. Het Up Next element worden nu standaard zichtbaar gemaakt op de potentiële klant, verkoopkans, contact en account formulieren. Zo ziet u elke keer, bij het openen van een (potentiële) klant, wat de volgende stap is om deze klant blij te maken en houden.

Zie dit als een Customer Journey zoals u deze wellicht kent vanuit de Marketing app, maar dan specifiek voor een verkooptraject.

Meer: https://learn.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2022wave2/sales/dynamics365-sales/enable-sellers-create-sequences-customize-customer-engagement-plan

Dynamics 365 Service

Handtekeningen koppelen aan wachtrijen + dynamische tekst

In een omgeving met meerdere wachtrijen, vertegenwoordigd elke wachtrij vaak een specifieke afdeling of proces. De identiteit hiervan kan sterker kenbaar gemaakt worden door nu een specifieke e-mailhandtekening te koppen per wachtrij.

Elke keer dan u vanuit een wachtrij mailt, zal altijd bijbehorende handtekening gebruikt worden.

Daarnaast kan er nu ook dynamische tekst worden gebruikt in de handtekeningen. Net als u in de e-mailsjablonen dynamische tekst op basis van Dynamics 365 velden kunt invoegen, kan dit straks ook met de handtekeningen.

Meer: https://learn.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2022wave2/service/dynamics365-customer-service/link-signature-templates-queue en https://learn.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2022wave2/service/dynamics365-customer-service/use-dynamic-text-signature-template

Samengevoegd overzicht van meerdere filters in inbox

In de Service Workspace en Omnichannel apps kan de centrale Inbox ingezet worden om een overzicht te geven van meerdere tabellen, met meerdere filters. Zo ontstaat er 1 samengevoegd overzicht waar alle belangrijkste e-mails, aanvragen en gespreken in staan om direct opgepakt te worden door een service agent. Het is niet langer nodig om meerdere overzichten door te zoeken.

Meer: https://learn.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2022wave2/service/dynamics365-customer-service/multi-entity-customizable-views-inbox

Mocht je vragen hebben over de Release Wave? Wij helpen je graag verder!  

Let’s
connect!

Ik vertel je hier graag meer over.
Bel Roger Comley. Telefoon 030 2415538.