CRM als hart van je strategie

Customer Relationship Management groeit harder dan ooit. Veel bedrijven willen met de mobile, sociale en cloud revolutie juist nu investeren in de nieuwe generatie CRM software. Welke impact heeft dat en wat zijn de drivers? Veel middelgrote en kleine bedrijven hebben de afgelopen 10 jaar flink geïnvesteerd in financiële ERP software om vooral kosten efficiënter te kunnen werken. Ondanks alle goede bedoelingen is de CRM module in deze ERP software vaak niet wat de sales, service en marketing medewerkers echt nodig hebben.

CRM strategie Customer Relationship Management is geen module in een ERP pakket. CRM is een bewuste strategische keuze om klanten blij en loyaal te maken om zodoende het klantrendement te laten toenemen. Door meer en meer te sturen op een betere klantbeleving op elk contactmoment en via alle kanalen zal uiteindelijk de klantwaarde toenemen, de levenscyclus verlengen en het bedrijfsrendement verbeteren. Kijk niet alleen naar omzet en winst maar maak klanttevredenheid tot de eerste kolom in de managementrapportages. Banken, verzekeraars en telecombedrijven weten dit al jaren, benaderen CRM als hart van hun strategie en investeren jaarlijks miljoenen in hun Customer Relationship Management. Met de nieuwe generatie CRM software is de uitvoer van een bewuste CRM strategie nu ook haalbaar en betaalbaar voor kleine en middelgrote bedrijven.

Meten = weten Maar voordat we hier mee aan de slag gaan is het zaak om eerst te weten (meten) wie de leads, prospects en bestaande klanten zijn. Welke bijdrage ze jaarlijks leveren aan de omzet en marge, welke groeipotentie er wel of niet is en welke service behoefte er speelt. Alleen dan kunnen we bepalen welke klanten we wel en niet kunnen ontwikkelen en behouden en welke leads op basis van de juiste criteria op waarde worden geschat. Met de nieuwste online CRM software voor sales, marketing en service kunnen we dan altijd, overal en op elk apparaat zonder moeite de juiste klanten op het juiste moment helpen met hun business en hun service behoefte. Online CRM geïntegreerd met  e-mailmarketing, social media, financiële en ERP software. Van verkoop en klantenservice naar Customer Lifecycle Management en het managen van de klantbeleving. Met CRM voortaan niet meer op gut feeling maar op feiten weten hoe hoog de klanttevredenheid is, wat de klantstatus en levenscyclus positie is, welke next best action beschikbaar is en wat de groeipotentie is.

Download ook onze Customer Engagement als Hart van je Strategie Factsheet

Andere artikelen

Gamification en de toekomst van CRM

Gamification en de toekomst van CRM

Nu een steeds...

Laat uw database voor u werken

Laat uw database voor u werken

Er zijn...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.