CRM investeringen: laag risico, hoog rendement

Geen CRM software gebruiken als klein of middelgroot bedrijf is eigenlijk geen optie meer. CRM is voor deze bedrijven één van de investeringen met het laagste risico én het hoogste rendement. In de basis zorgt een goede CRM tool ervoor dat bedrijven basis gegevens van klanten kunnen bijhouden en salesleads kunnen registreren.

Vanaf daar ontstaat veel waardevolle informatie voor medewerkers, salesteams en managers. Uit recent onderzoek blijkt dat CRM hoog op de lijst staat van investeringen met de meeste waarde. De reden daarvan is vooral de voorspelbaarheid van de kosten van de implementatie en het gebruik en de positieve ROI. Organisaties rollen dergelijke software uit omdat ze weten wat ze kunnen verwachten. Zowel op het gebied van de werking als het resultaat. Maar er is wel een uitdaging: Actuele data.

CRM investeringen: laag risico, hoog rendement

 Actuele data binnen CRM

Voor bedrijven die CRM software implementeren is het erstandig om vanaf het begin een focus op de data te hebben. In een wereld waarin meer en meer data de standaard lijkt te worden (Big Data) is het niet altijd zo dat meer beter is. Zeker binnen CRM gaat het niet om de hoeveelheid data, maar om de kwaliteit ervan. De uitdaging is om out-of-date gegevens tijdig aan te passen of te verwijderen. Wanneer deze basis niet meer klopt, zal de rest van de data ook worden ‘besmet’ met onjuiste gegevens. Zorg er dus voor dat salesteams focus hebben op deze basis, en dat de contactinformatie, opportunities, historie en relaties up to date zijn. Wannneer dit obstakel wordt overwonnen verdient CRM terecht een plekje in de top van MKB tools.

 

 

 

Andere artikelen

De rol van Social CRM binnen uw organisatie

De enorme groei van social media heeft in...

De volgende stap in CRM: The Internet Of Things

marketing De volgende stap in CRM: The Internet Of...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.