Get, Keep en Grow klanten met Microsoft Dynamics CRM

GET, KEEP & GROW is een effectief strategisch model om nieuwe klanten binnen te halen, bestaande klanten te behouden en klanten te ontwikkelen. Get staat voor aquisitie - focus niet op elke klant, maar alleen op de beste nieuwe klanten met een hoge potentiele klantwaarde en loyaliteit. Loyaliteit staat centraal bij Keep - hoe vaak plaatsen bestaande klanten nieuwe orders, waarom en hoe? En tot slot staat Grow voor cross- en up-sell - wat heb je bestaande klanten te bieden wat ze nog niet inzetten maar wel nodig hebben. En hoe breng je dat onder de aandacht?

 

Get Keep Grow

Om te ontdekken bij welke klanten de precieze kansen en knelpunten liggen hebben we wel een 360 graden inzicht nodig in hun gedrag op het gebied van sales, service en marketing. Wat kopen ze en hoe vaak? Wat is de klantwaarde en de potentie? Hoe en welke (sociale) kanalen worden gebruikt? Welke servicefrequentie is er en hoe worden we beoordeeld?

Succes staat of valt met planning. Het draait niet om de omvang van je sales- en marketingbudget maar om de strategie achter de keuzes die je maakt. Microsoft Dynamics CRM biedt hierin een totaal geintegreerd platform om echte resultaten te bereiken voor effectievere sales, slimmere marketing en betere service.  Volledig geïntegreerd met Office 365, document management, instant messaging, video conferencing, social engagement en BI tools. 3 tips:

  1. Integreer online marketing om jezelf te positioneren en te onderscheiden als de creatieve en slimme expert in je branche.
  2. Ken je klantprofiel tot in detail, luister naar ze (social) en wees er op het juiste moment als er beslissingen vallen.
  3. Integreer je website met CRM om leads te tracken en blijf minstens 1 keer per maand in contact met relevante informatie.

Andere artikelen

Hoe Machine Learning CRM automatisch kan verbeteren

Dagelijks zijn er nieuwe ontwikkelingen op het...

Save the Date: Customer Success Clinic 2017

BusinessBase is platinum sponsor van Customer Success Clinic 2017!...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.