Laat uw database voor u werken

Laat uw database voor u werken 

Er zijn veel factoren om rekening mee te houden wanneer u kijkt naar het succes van uw bedrijf. Heeft u een innovatief product? Is de prijs in orde? Kunt u zich voldoende onderscheiden van de concurrentie? De lijst gaat nog veel verder.

Uiteraard speelt ook uw marketing en sales apparaat een belangrijke rol in dit proces. De marketingmensen zijn dagelijks bezig om uw merk creatief onder de aandacht te brengen in de juiste kanalen, terwijl de sales professionals zich concentreren op het verzamelen van leads en het binnenhalen van verkopen. Dat komt bovenop de relaties die u moet onderhouden met prospects, maar ook met bestaande klanten om ze tevreden te houden. Maar er is nog een belangrijke speler in dit hele proces: uw database met klanten.

Een goede database is in de wereld van ‘big data’ enorm waardevol. Het draagt bij aan een gezonde omzet en met CRM kunt u deze database inzetten om voor u te laten werken waardoor u tijd bespaart, klanten op de juiste manier benadert, en de actuele salesinformatie verbetert. Het is dus belangrijk om deze database gezond te houden, hoe doet u dat?

Accuraat De gegevens die in het CRM worden ingevoerd moeten accuraat zijn. Door spelfouten gaan de adresgegevens verloren of komen e-mails niet meer aan. Zorg ervoor dat er niet alleen geconcentreerd wordt gewerkt maar dat ook de CRM software invoerfouten automatisch kan voorkomen.

Kloppend Eigenlijk een toevoeging op bovenstaand punt: door accuraat te werken krijgt u kloppende gegevens. Zo heeft u het juiste bedrijfspand in de database staan, en niet door een fout bijvoorbeeld de parkeerplaats ernaast.

Echtheid Controleer de database op echtheid van gegevens. Zeker wanneer klanten de mogelijkheid hebben om zichzelf toe te voegen (bijvoorbeeld door contactformulieren of leadgeneratie) is het goed om deze gegevens handmatig te controleren, aangezien gebruikers nogal eens onjuiste informatie toevoegen – bijvoorbeeld omdat ze hun echte naam niet willen opgeven.

Door op bovenstaande manier te werken met een database zal deze 100% kloppend zijn, en kan dan pas echt voor u gaan werken!

Andere artikelen

Luister naar uw klanten met Microsoft Social Engagement

Met Microsoft Social Engagement kunt u actief het web...

Gartner: CRM draait om levenslange klantenbinding

Uit recent onderzoek van Gartner is gebleken dat...

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.