CRM Implementatie

samen aan de slag

Het succes van een CRM-implementatie is voor 70% afhankelijk van de organisatie en voor 30% van de applicatie. Daarom kiezen we er vaak voor om de implementatie van CRM stap voor stap in te voeren met de agile scrum-methode. Door samen met de klant per afdeling of functioneel deelgebied de resultaten en de inrichting van CRM te bepalen, ervaart de organisatie al tijdens de implementatie op welke wijze CRM maximaal kan renderen. En door applicaties en MS CRM componenten binnen Microsoft Dynamics 365 te integreren en te combineren met één van onze templates kunnen er al snel ‘big wins’ behaald worden die veel leads en marktbereik opleveren.

Recht op het doel af

Met CRM is bijna alles mogelijk. Daarom is het belangrijk om vooraf duidelijke doelen te stellen en de implementatie van het CRM daarop af te stemmen. Door mee te denken met de klant voorkomen we overbodige inrichting en zorgen we ervoor dat het CRM-systeem zo lenig mogelijk werkt.

BusinessBase CRM Implementatieaanpak:

Agile scrum

BusinessBase gebruikt scrum als CRM implementatie methodiek en behaalt daarmee goede resultaten. Scrum leidt tot een goede betrokkenheid van alle eindgebruikers en zorgt ervoor dat er geen onderdelen tussen wal en schip raken. Dankzij de intensieve samenwerking met het team van de klant weten we zeker dat elk detail de aandacht verdient die het nodig heeft.

Oplossing op maat

Elke klant heeft andere wensen met betrekking tot de werking van het CRM-systeem en elke situatie is anders. We starten daarom elk CRM-traject met de vraag welke volwassenheid de klant heeft op het gebied van CRM. Per klant of per case bekijken we hoe we het project zo efficiënt mogelijk kunnen aanpakken en met welk team binnen de organisatie van de klant we dat gaan doen. De mensen bepalen uiteindelijk het succes van CRM.

Ivo Jonckers
"Ik vertel je graag meer over implementatie"
Neem contact op met Ivo.
Het maximale uit CRM halen?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.