Adoptie: om doelen te bereiken

Vaak wordt een CRM-systeem na oplevering niet zo veel of goed gebruikt als verwacht. Dat is vervelend, want organisaties implementeren Dynamics meestal om sneller en beter hun doelstellingen te bereiken. Dat lukt vooral als ook de menskant van de implementatie aandacht krijgt. Bij implementatietrajecten merken wij dat juist gebruikers vaak maar beperkt (of te laat) worden betrokken.

Een CRM-implementatie is vaak een behoorlijke verandering voor medewerkers: processen wijzigen, werkwijzen veranderen etc. Daarom doet BusinessBase aan adoptie: we kunnen je ondersteunen zodat gebruikers een implementatie sneller en effectiever omarmen en aannemen.

CRM Adoptie 

Methode

BusinessBase gebruikt de methode Prosci Change Management om organisaties te ondersteunen bij de adoptie. Prosci is een gestructureerde wetenschappelijk onderbouwde methode voor zowel de individuele als de organisationele veranderingen.

Deze adoptiemethode stelt organisaties in staat om tot een succesvolle implementatie te komen, zowel vanuit technisch als menselijk oogpunt. Mensen gaan bij verandering door vijf fases: Awareness, Desire, Knowledge, Ability en Reinforcement. Prosci begeleidt je medewerkers door deze fases. BusinessBase zet gecertificeerde Prosci Practitioners in als adoptiemanagers na of gelijktijdig aan implementatietrajecten.

Jeanine Bagga-Onderwater
"Ik vertel je graag meer over dit onderwerp"
Neem contact op met Jeanine.

Andere artikelen

Reputatie: de echte ‘R’ in CRM

Wanneer we kijken naar de rol van CRM...

Met CRM de customer experience verbeteren

Waar CRM in de eerste plaats vaak wordt ingezet...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.