GET, KEEP & GROW is een effectief strategisch model om nieuwe klanten binnen te halen, bestaande klanten te behouden en klanten te ontwikkelen. Get staat voor aquisitie – focus niet op elke klant, maar alleen op de beste nieuwe klanten met een hoge potentiele klantwaarde en loyaliteit. Loyaliteit staat centraal bij Keep – hoe vaak plaatsen bestaande klanten nieuwe orders, waarom en hoe? En tot slot staat Grow voor cross- en up-sell – wat heb je bestaande klanten te bieden wat ze nog niet inzetten maar wel nodig hebben. En hoe breng je dat onder de aandacht?
Om te ontdekken bij welke klanten de precieze kansen en knelpunten liggen hebben we wel een 360 graden inzicht nodig in hun gedrag op het gebied van sales, service en marketing. Wat kopen ze en hoe vaak? Wat is de klantwaarde en de potentie? Hoe en welke (sociale) kanalen worden gebruikt? Welke servicefrequentie is er en hoe worden we beoordeeld?
Succes staat of valt met planning. Het draait niet om de omvang van je sales- en marketingbudget maar om de strategie achter de keuzes die je maakt. Microsoft Dynamics CRM biedt hierin een totaal geintegreerd platform om echte resultaten te bereiken voor effectievere sales, slimmere marketing en betere service. Volledig geïntegreerd met Office 365, document management, instant messaging, video conferencing, social engagement en BI tools. 3 tips:
- Integreer online marketing om jezelf te positioneren en te onderscheiden als de creatieve en slimme expert in je branche.
- Ken je klantprofiel tot in detail, luister naar ze (social) en wees er op het juiste moment als er beslissingen vallen.
- Integreer je website met CRM om leads te tracken en blijf minstens 1 keer per maand in contact met relevante informatie.