BusinessBase maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

terug naar nieuwsberichten

Cloud CRM Datadriven

Voor langere tijd hebben kleine en middelgrote bedrijven mogelijkheden gemist op het gebied van data en klantmanagement, die grote bedrijven wel konden benutten. Een gemis dat werd veroorzaakt door een gebrek aan budget en infrastructuur. Met de komst van cloud CRM is dat gemis verdwenen en kan een organisatie van iedere omvang op een datagedreven manier de ervaring van de klant verbeteren. Dat werkt zo.

Eerst even over dat budget

Budget speelt dus niet langer een (grote) rol. Cloud CRM brengt een investering op basis van benodigde gebruikers en klanten, en zal dus niet langer een enorme implementatie vereisen. Dat betekent dat, zeker voor bedrijven in het MKB+ segment, een complete CRM oplossing binnen handbereik is.

Productiviteit

Juist voor bedrijven die kleiner zijn is het van belang dat de productiviteit kan worden verbeterd. Betere data = meer productiviteit, zo simpel kun je het eigenlijk stellen. Doordat er minder tijd hoeft te worden gespendeerd aan het verzamelen van de juiste klanteninformatie, en iedereen binnen de organisatie op de hoogte is van de status van een klant of lead, kan er efficiënt worden gewerkt.

Mobiliteit

De mobiliteit die cloud CRM integratie brengt sluit daar goed bij aan. Data is altijd beschikbaar, waar een medewerker ook is, en op welk apparaat hij of zij ook werkt. Dat bespaart tijd, en iedereen kan gemakkelijk ‘in the loop’ worden gehouden van ontwikkelingen bij bepaalde klanten – zodat niemand voor een verrassing komt te staan.

Beveiliging van data

Grote bedrijven zijn datagedreven, en dat is niet voor niets – goede data is erg waardevol. Daarom is de beveiliging ook van groot belang. Cloud CRM neemt dat uit handen; doordat alles ‘in de cloud’ wordt opgeslagen hoeft een organisatie niet langer op haar eigen infrastructuur te rekenen, wat ook de nodige kosten met zich meebrengt. Voor kleinere organisaties is daarmee wederom een drempel weggenomen.

Bedrijven in dit segment kunnen op deze manier nu een datagedreven oranisatie worden die ook nog eens is ingesteld op flexibel groeien. CRM uit de cloud groeit mee, zonder dat hiervoor een fysieke infrastructuur in huis hoeft te zijn. Daarmee kunnen deze bedrijven volop gebruik maken van de mogelijkheden die eerder niet voorhanden waren, een mooie ontwikkeling.

Gerelateerde berichten

  • CRM maakt de multichannel service uitdaging makkelijker
  • Sleutelrol voor CRM bij Customer Retention
  • Hoe verhoog je klanttevredenheid met CRM?

Schrijf je ook in voor onze nieuwsbrief

Oedse de Boer

CEO
Meer weten?