Integreer CRM succesvol met andere bedrijfsapplicaties

De ontwikkelingen binnen CRM gaan hard. Door de toenemende vraag naar informatie over en management van klanten en doelgroepen, maken steeds meer bedrijven gebruik van CRM. Hieronder vind u 4 manieren om CRM succesvol te integreren binnen uw organisatie.

ERP systemen Het koppelen van ERP (of andere financiële) systemen met een CRM pakket is één van de ontwikkelingen die de afgelopen tijd zeer populair is geworden. Door het samenwerken van de financiële afdeling met sales & marketing medewerkers is data van klanten altijd up-to-date en kan er nog effectiever worden gewerkt. Door de integratie worden sales orders direct vanuit CRM doorgzet naar ERP en de inkomsten worden vanuit ERP getoond in CRM. Hierdoor is het veel makkelijker te rapporteren doordat de data gelijktijdig uit beide systemen wordt gehaald.

Business intelligence Door gedetailleerde rapporten en dashboards die uit CRM systemen gehaald worden, kan iedereen snel op de hoogte worden gebracht omtrent sales, marketing en support projecten. Dit geeft een duidelijk overzicht van de sales ‘pipeline’ en de effectiviteit van marketing inspanningen binnen iedere organisatie.

Social media De impact van social media op bedrijven is zo groot, dat het moeilijk is om de groei, interactie en cijfers overzichtelijk te houden. Organisaties (en haar klanten!) zijn actief op Twitter, Facebook, LinkedIn, ga zo maar door – door deze netwerken te koppelen met een CRM systeem, kan een klant of prospect worden weergegeven met social media data. Door deze groei aan informatie is het benaderen van deze doelgroep nog gemakkelijker.

Mobiele apparaten Door de opmars van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets, is de manier waarop organisaties werken aan het veranderen. Medewerkers zijn altijd bereikbaar, maar wel op een apparaat naar keuze. Door het koppelen van een CRM systeem aan deze mobiele apparaten, heeft iedereen real-time toegang tot de relevante data, of ze nu op kantoor zijn of onderweg. Deze koppeling wordt nu al bij veel bedrijven gezien als een noodzaak, in plaats van een wens.

De beschreven voordelen zijn echte game-changers waarbij de bedrijven die dit nu inzetten een groot concurrentie voordeel in hun marktsegment behalen.

Andere artikelen

Save the Date: Customer Success Clinic 2017

BusinessBase is platinum sponsor van Customer Success Clinic 2017!...

De customer experience sturen door social media

De customer experience sturen door social media

Het...

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.