Met CRM in 5 stappen naar meer sales

Met CRM in 5 stappen naar meer sales

December is traditioneel gezien een belangrijke maand voor retailers, ook in Nederland. Met de verschillende feestdagen, waarvoor zowel consumenten als bedrijven massaal op zoek gaan naar cadeau’s en relatiegeschenken, komt een belangrijk aandeel van de jaaromzet in deze maand tot stand. Om de sales naar een hoger niveau te tillen, worden allerlei marketingtools ingezet. Dat is natuurlijk begrijpelijk, en ook goed, maar deze tools presteren veel beter wanneer ze de juiste doelgroepen kunnen bedienen met de juiste boodschap. Dat is waar CRM om de hoek komt kijken. Door CRM in te zetten is het mogelijk om de sales te verhogen, we hebben 5 stappen op een rijtje gezet om dat mogelijk te maken.

Analyseer en segmenteer Door in kaart te brengen welke groepen klanten er zijn en welke sales cijfers en trends hierbij horen, krijgt u een goed overzicht van uw doelgroep. Dit publiek kunt u gebruiken voor de campagne. Het mooie van CRM is dat u kunt gaan segmenteren. U deelt uw klanten in groepen in, op basis van criteria die voor uw bedrijf van belang zijn.

Boodschappen maken De volgende stap is het vormgeven van de boodschappen voor de verschillende segmenten. Hierbij zal ook uw marketingafdeling een rol moeten spelen. Wat wilt u uw klanten vertellen?

Relevantie & zorg Het is belangrijk dat u zorg besteed aan de boodschap die bij een bepaalde klant terecht komt. Er moet een meerwaarde zijn voor de klant, pas dan is de boodschap écht passend. Wees relevant!

Versturen Het is tijd om de verschillende boodschappen naar uw klantgroepen te versturen. Dit kunt u per groep uitrollen, om geen fouten te riskeren.

Monitoren & verbeteren Wees er zeker van dat u de resultaten goed kunt monitoren. Zijn er groepen die minder goed presteren? Maak dan een analyse van het probleem en verbeter voordat u eventueel meer boodschappen gaat zenden. De samenwerking tussen CRM & marketing kan zo een echte meerwaarde zijn tijdens deze belangrijke sales maand!

Andere artikelen

De invloed van bedrijfsculturen op CRM

De invloed van bedrijfsculturen op CRM

Een uitdaging...

Marketing, Media en CRM komen samen in 2014

Marketing, Media en CRM komen samen

De afgelopen...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.