Meer verkopen door inzicht in je klanten? Dynamics 365 Sales geeft sales medewerkers alle tools om klanten te benaderen met relevant en authentiek aanbod. In releasewave 1 (april t/m september 2022) wordt de applicatie verder uitgebreid en worden er nog meer functies beschikbaar die het leven van een sales medewerker vergemakkelijken. Want tenslotte wil iedereen dat sales medewerkers zich volledig kunnen concentreren op de verkoop, meer deals kunnen sluiten en zo productief mogelijk kunnen zijn.
In dit blog zetten wij de belangrijkste functies voor je op een rij en laten wij je direct weten wanneer deze functies verwacht worden.
Prognose en pijplijninformatie
Is het niet prettig om altijd een heldere omzetprognose in te kunnen zien? Vanaf april 2022 maakt Microsoft grote stappen op dit gebied door het inzicht in de verkooppijplijn drastisch te vergroten. Dit inzicht zorgt er op termijn voor dat prognoses verbeteren en organisaties realistischere doelen stellen.
- Wijs kenmerken toe per verkoopfase om de nauwkeurigheid van de voorspellingsscore én de nauwkeurigheid van het model te verbeteren.
- Stroomlijn de prognosewerkstroom met standaardweergaven op de prognosepagina.
- Filter de onderliggende verkoopkansen van een prognose.
- Monitor gestagneerde deals en hun invloed op de voorspellingsscore.
Maar daar blijft het niet bij. Later in het jaar komt Microsoft met nog meer verbeteringen op het gebied van voorspellen en prognoses.
- Valideer de AI-voorspellingen op basis van de werkelijke waarden om zo steeds betere AI-inzichten te krijgen én vertrouwen te hebben in de nauwkeurigheid van het model (juni 2022).
- Werk binnen enkele seconden prognoses bij met inline bewerken van quota (juli 2022).
- Vergelijk jaarlijkse projecties met de werkelijke voortgang en zie direct of de voltooide voortgang in de buurt komt van de verwachtingen (september 2022).
- Configureer prognoses naast op per maand of per kwartaal nu ook op jaarlijkse en wekelijkse basis (september 2022).
Verkoopversneller en procesautomatisering
De digitale transformatie heeft er in de afgelopen jaren voor gezorgd dat ook het sales proces steeds digitaler is geworden. De klant heeft eigen voorkeuren als het aankomt op kanalen en de manier waarop zij contact zoeken/willen met een organisatie. Met het verkoopversneller contactplatform kunnen sales medewerkers via meerdere kanalen contact leggen met prospects en klanten, binnen een enkele werkruimte, en zo voldoen aan de wens van de klant.
In april 2022 komen er diverse functies beschikbaar voor het verkoopversneller platform.
- Kies het juiste plan van aanpak voor een klant
- Werklijstkaarten om snel beslissingen te nemen
- Geavanceerde filtering om de werklijst aan persoonlijke voorkeur aan te passen
- Activiteiten bijwerken relateren vanuit een reeksstap
- Voorkom dubbele boekingen d.m.v. Outlook-integratie
- De verkoopversneller is standaard ingeschakeld voor alle gebruikers
Later in het jaar maakt Microsoft het ook mogelijk om ongewenste leads automatisch uit het systeem te verwijderen én ontvangen sales medewerkers meldingen wanneer een klant een e-mail opent, op een link klikt of een bijlage download.
Relatie-informatie
Als sales medewerker heb je veel contact met prospects en klanten via e-mail. Vanaf april 2022 is het mogelijk om te zoeken naar accounts en contactpersonen waarmee de sales medewerker en zijn/haar collega’s contact hebben gehad via e-mail. Deze functie geeft ook een interactiescore, die aangeeft hoe goed de organisatie aan een account of contactpersoon is gekoppeld of hoe sterk de relatie is tussen een externe contactpersoon of collega. Dit is allemaal inzichtelijk in een mooi overzicht van de relatie tussen de organisatie (en andere organisaties) of individuele contactpersonen.
Maak het je sales team gemakkelijk en koppel prospects en klanten aan de juiste persoon binnen het sales team. Heeft iemand een sterke relatie met een account of contactpersoon dan is het wellicht beter wanneer hij/zij het contact ook onderhoud.
Mobiele app
In september 2022, maar pin ons er niet op vast, staat de lancering van de mobiele sales app op de planning bij Microsoft. Het nieuwe werken, veel thuis, en soms als sales medewerker ook veel onderweg. De mobiele app zorgt er straks voor dat je altijd en overal kunt (samen) werken. Welke features kunnen we verwachten in de mobiele sales app:
- Integratie van contactpersonen en recente oproepen van mobiele-telefoongebruikers. Bel klanten rechtstreeks vanaf je eigen mobiele telefoon én ontvang en registreer de klant informatie in de sales app.
- Informatie registeren met de camera van de mobiele telefoon. Haal op intelligente wijze informatie op uit visitekaartjes of handgeschreven notities en koppel deze aan een record of activiteit.
- Outlook-integratie. Niet steeds maar weer heen en weer schakelen tussen apps wanneer je een e-mail maakt, maar een directe dieptekoppeling die de hoeveelheid handmatig werk vermindert.
- Actie-items met prioriteit weergeven op het hoofdscherm in de app.
Gespreksinformatie
Rechtstreeks met de klant praten is een van de belangrijkste onderdelen in een sales proces. Maar we zien dat dit vaak lastig vast te leggen is. Met gespreksinformatie kan een sales medewerker deze klantinteracties vastleggen. De mogelijkheid om oproepen automatisch te transcriberen zorgt ervoor dat het analyseren van de inhoud en het leveren van intelligente inzichten standaard functionaliteit is geworden. Maar om deze tooling effectief te laten werken moet deze zichtbaar zijn voor sales medewerkers. In september 2022 maakt Microsoft dit mogelijk. Dankzij deze verbetering kunnen sales medewerkers straks de volledige potentie van gespreksinformatie benutten.
Helaas moeten we op sommige functies nog even wachten, maar heb je interesse? Dan houden wij je graag op de hoogte.