Waarom mobiel CRM direct invloed heeft op meer sales

Met de opkomst van mobiele apparaten zoals tablets en smartphones, slimme apps en data in de cloud – ontdekken veel bedrijven dat alles wat digitaal gedaan kan worden op kantoor, ook gemakkelijk onderweg kan worden ingezet. En terwijl deze nieuwe mobiele manier van werken iedereen – van de directeur tot de stagiair – voordelen biedt, zijn het de sales mensen die er het meeste profijt van hebben.

Veel sales medewerkers zijn de helft van de week op pad, zitten in de auto op weg naar een klant, of zitten bij die klant om de tafel. Het verwerken van data of het beantwoorden van vragen, het verlenen van service – al die aspecten hebben invloed op de mate van tevredenheid van de klant. Wanneer dit efficiënt gedaan kan worden zal dit dus veel waarde hebben, en dat is waar mobile CRM om de hoek komt kijken; CRM kan nu overal worden ingezet, waar de gebruiker ook is. Dat heeft een directe invloed op de sales.

Meer productiviteit

Sales medewerkers werken productiever wanneer zij mobiel toegang hebben tot CRM. Ze kunnen hun favoriete apparaat gebruiken, en zich beter concentreren op de taken die gedaan moeten worden.

Meer betrokkenheid

Een mobiel CRM automatiseert bepaalde taken in het salesproces, waardoor het leuker wordt om er mee te werken en het werk zelf ook efficiënter wordt. Dat zorgt voor meer betrokkenheid van medewerkers.

Voor groeiende organisaties

CRM, en zeker ook de mobiele versie, kan zich gemakkelijk aanpassen aan de grootte van een organisatie. Wanneer deze groeit, groet een mobile CRM gewoon mee.

Snellere deals

Doordat salesteams onderweg kunnen werken wordt er tijd bespaard, en kunnen er meer verkopen plaatsvinden. In plaats van dat alles op kantoor wordt afgehandeld, wordt dat nu onderweg gedaan.

Eisen van klant

Door de snelle ontwikkelingen eisen klanten tegenwoordig steeds meer. Een organisatie moet flexibel en snel zijn, anders zal de klant bij de concurrent gaan kijken. Een mobile CRM geeft u deze flexibiliteit.

Andere artikelen

CRM 3.0 door procesautomatisering

CRM 3.0 door procesautomatisering In de digitale wereld...

Gartner: CRM draait om levenslange klantenbinding

Uit recent onderzoek van Gartner is gebleken dat...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.