What's New in Microsoft Dynamics 365 v9

Microsoft is gestart met het uitrollen van de nieuwe update van Dynamics 365 Customer Engagement (versie 9.0). De 3 belangrijkste wijzigingen zitten in de nieuwe user interface, de transitie naar het Azure platform en het scheiden van de software architectuur tussen de apps (sales, marketing, service,..) en het platform. Vorig jaar is Dynamics CRM online vervangen voor Dynamics 365 Customer Engagement en is volledig geïntegreerd met Office 365, Azure, Cortana Intelligence, Power BI en Skype. Alle functionaliteit is gericht op het verbeteren van de customer experience door het aangaan van persoonlijke ervaringen op alle klantcontactpunten, van de verkennende fase tot aankoop.

Wat is nieuw

  • Nieuwe user interface (UX)
  • Customer Service Hub (voorheen: Interactive Service Hub)
  • Refresh van de Dynamics 365 mobile app
  • Nieuwe App Designer and Site Map Designer
  • Virtual Entities
  • Multi Select Option Set
  • Customer Insights

Wat gaat vervallen

  • De Outlook client is verouderd en wordt vervangen voor de nieuwe Dynamics 365 App for Outlook
  • De email router stopt en wordt vervangen voor Server Side Sync
  • De dialoog functionaliteit verdwijnt en wordt vervangen voor de nieuwe Business Process Flows

Wat betekent dit

Wij bieden onze Dynamics 365 CRM (online) klanten een upgrade pad en testen en valideren dat de update paden sluitend zijn op de preview en definitieve Dynamics 365 versies. Eind oktober volgt een versie 9 overview webinar waarin de nieuwe features worden getoond.

Maurits Hekman
"Ik vertel je graag meer over dit onderwerp"
Neem contact op met Maurits.

Andere artikelen

Van lead generatie naar lead nurturing

Voor salesteams zijn leads natuurlijk van levensbelang. En...

Slimmer CRM inzetten met Marketing Automation

CRM draait allang niet meer om het noteren...

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.