PH&C

BusinessBase realiseerde een cloudbased Customer Engagement oplossing voor Pensioenfonds Horeca & Catering (PH&C) met complexe koppelingen naar de pensioensystemen en uitgebreide selfservice mogelijkheden.

PH&C is hét pensioenfonds voor en ván alle werknemers en werkgevers in de sectoren horeca en contractcatering. Het fonds heeft een belegd vermogen van € 14,6 miljard en beheert de pensioenen van ruim 1,3 miljoen (ex-)werknemers en 40.000 werkgevers in de branche. Dat doen ze met 150 medewerkers.

Een van de doelstellingen is om het beheer zo eenvoudig en goedkoop mogelijk te doen en daarmee zoveel mogelijk over te houden voor een goed pensioen van de leden. Dat moeten ze bovendien doen in een periode waarin er grote veranderingen staan gepland in de pensioensector. Om daarop voorbereid te blijven, startte PH&C een organisatie breed IT transitieprogramma naar een modern ‘cloudbased’ landschap. Een omvangrijk programma waarin onder andere het huidige legacy werkgeversadministratiesysteem is vervangen.

In dat kader heeft BusinessBase voor PH&C een nieuwe Customer Engagement omgeving gerealiseerd die state-of-the-art functionaliteit biedt voor alle klantrelatieprocessen én selfservice functionaliteit. Daarbij lag de uitdaging voor onze BusinessBase specialisten niet zozeer op de Microsoft Dynamics implementatie zelf, maar des te meer op de zeer veeleisende integratie. Via het selfservice portal moeten de pensioenleden en werkgevers eenvoudig toegang krijgen tot een eigen dashboard met alle actuele pensioengegevens. Er zijn geavanceerde koppelingen ontwikkeld om die data veilig en direct toegankelijk te krijgen uit de verschillende administratieve pensioen- en werkgeverssystemen. Hiervoor is een volwaardig integratieraamwerk gebouwd op basis van Microsoft Azure.

Een kritisch onderdeel van het project was de datamigratie. Een pensioenaanbieder is geen webwinkel waar na een migratiefout hooguit wat bestellingen opnieuw moeten worden doorgegeven. Bij deze pensioenmigratie gaat het om heel veel data waarbij de datakwaliteit extreem belangrijk is. De pensioendata van leden moeten volledig betrouwbaar zijn en nooit ter discussie staan. Het migratieplan bevatte dan ook uitgebreide checks en balances zodat de volledige migratie uiteindelijk foutloos is verlopen.

Let’s
connect!

Ik vertel je hier graag meer over.
Bel Roger Comley. Telefoon 030 2415538.