Thema

Maak je marketing persoonlijker, intelligenter en effectiever met Marketing Automation

#crm-solutions

De beste marketing voelt niet als marketing. Het is een attente boodschap op het juiste moment, een slimme tip terwijl je net voor een belangrijke keuze staat of een vraag waardoor je voelt dat jouw mening ertoe doet.

BusinessBase CRM & Marketing Automation zorgt voor een geautomatiseerde ‘marketing, sales en service backend’. Door standaard taken te automatiseren en beschikbare data effectief in te zetten, creëer je meer contactmomenten, gerichtere campagnes en effectiever klantcontact. Zonder dat je daarvoor meer mensen nodig hebt. Een steeds fijnmazigere customer journey en klantcontact via wisselende kanalen? Geen probleem met CRM & Marketing Automation. Van automatische klantsegmentatie en leadsgeneratie tot geautomatiseerde cross-channel campagnes, en van gepersonaliseerde websites en social media contact tot intelligente retargeting, de oplossingen zijn beschikbaar.

Voor onze CRM & Marketing Automation maken we gebruik van de uitgebreide mogelijkheden van Microsoft Dynamics 365 for Customer Engagement, aangevuld met de functionaliteit van Adobe Campaign en ClickDimensions. Adobe Campaign is de leidende omni-channel marketingoplossing en de voorkeurpartner voor Microsoft Dynamics. ClickDimensions is al 10 jaar dé geïntegreerde e-mail en marketing automation tool voor Microsoft Dynamics Customer Engagement.

Businessbase levert als specialist de beste resultaten voor uw organisatie op basis van de volgende oplossingen:

  1. Adobe Campaign
  2. Microsoft Dynamics for marketing
  3. ClickDimensions Marketing Automation

Adobe Campaign: integratie voor web, mobiel en e-mail

In het concurrerende landschap van vandaag moeten bedrijven en merken zinvolle en relevante cross-channel ervaringen leveren tijdens de customer journey. Met de geïntegreerde marketingmogelijkheden van Adobe Campaign, Adobe Dynamics for marketing kun je cross-channel-campagnes organiseren, personaliseren en diversifiëren. Dankzij de nauwe samenwerking tussen Adobe en Microsoft kan BusinessBase je helpen om de digitale transitie te maken van ‘product business’ naar ‘experience business’.

Bij omni-channel marketing campagnes gaat het naast automatisering en personalisering vooral om flexibiliteit. Hoe kun je campagneflows op web, mobiel en e-mail steeds weer anders vormgeven en personaliseren. Juist daarin is Adobe Campaign toonaangevend dankzij de AI ondersteuning en de intuïtieve drag and drop interface. Als marketeer zit je zelf aan de knoppen, ontwikkel je campagnes en finetune je die op basis van de laatste inzichten. Waarbij niet alleen het ontwikkelen intuïtief gebeurt, maar de tooling ook de verdere stappen ondersteunt, van A/B testen tot en met uitgebreide campagnerapportages. Want succes valt of staat met het vermogen om resultaten van campagnes te plannen, te organiseren en te meten. Niet voor niets is Adobe Campaign voor Microsoft Dynamics de leidende omni-channel marketingoplossing, van campaign creation en orchestration tot execution en measurement. BusinessBase experts zorgen voor een naadloze integratie van de oplossing in uw Dynamics omgeving. En mocht u zich alleen op de planning van campagnes willen richten en niet op de uitvoering? Dan neemt ons Managed Service Team die zorg gewoon uit handen.

Adobe wordt zowel door Forrester als Gartner erkend als de beste omni-channel marketingoplossing en digital leader. Adobe wordt vooral gebruikt door grote corporate organisaties zoals Philips, Heineken en BMW, maar is inmiddels ook bereikbaar voor de mid market organisaties.

Adobe Campaign biedt:

  • Omni-channel approach met inzicht in alle klantinformatie
  • Integraal klantprofielmanagement
  • Targeted segementation
  • Geautomatiseerde cross-channel campagnes
  • Geïntegreerde e-mail campagnes
  • Offertemanagement
  • Retargeting campagnes van klanten die op de website zijn geweest
  • Gepersonaliseerde website voor bezoekers, op basis van klantprofiel

Microsoft Dynamics for marketing

Microsoft Dynamics 365 CRM is de totale customer engagement suite voor een effectiever salesproces, slimmere marketing, betere (self)service, project service en Customer Insights. De basisfunctionaliteit van Dynamics is gericht op het identificeren van prospects en klanten, het aanbieden van een persoonlijke e-mailervaring, het opzetten van evenementen en het verkrijgen van een goed klantbeeld.

Dynamics for marketing biedt:

  • Geautomatiseerde (e-mail)marketing
  • Customer insights
  • Inzicht in wie e-mails opent
  • Inzicht in online activeit
  • Mogelijkheden om events te organiseren
  • Portal hosting
  • Het aanmaken en beheren van landingspagina’s
  • Lead capturing
  • Login voor persoonlijke ervaringen
  • Mogelijkheden voor het opzetten van onderzoeken en polls

Bekijk hieronder de video waarin we dieper ingaan op de segmentatie mogelijkheden binnen Dynamics for Marketing:

ClickDimensions Marketing Automation

Je Customer Engagement oplossing zoveel mogelijk automatiseren? Zodat je met minimale inspanning inventieve email en social media campagnes kunt starten? En dat uiteraard niet alleen geautomatiseerd, maar ook gepersonaliseerd. Omdat geen klant hetzelfde is en geen customer journey gelijk. Daarom werkt BusinessBase met ClickDimensions. ClickDimensions is al 10 jaar dé geïntegreerde e-mail en marketing automation tool voor Microsoft Dynamics Customer Engagement. ClickDimensions vult Dynamics aan met e-mail marketing, web tracking, lead scoring, nurture marketing en social discovery. Je stelt met een eenvoudige drag-and-drop interface eenvoudig workflows en campagnes samen. In een omgeving waarin integratie ook echt integratie betekent. Omdat ClickDimensions rechtstreeks gebruik maakt van de data en functionaliteit in Dynamics. BusinessBase past deze functionaliteit naadloos in uw bestaande Customer Engagement processen.

ClickDimensions biedt:

  • Web tracking met inzicht in wie de website heeft bezocht
  • Lead scoring om te bepalen welke leads prospect zijn
  • Multi-channel marketing via e-mail, SMS, social
  • Campaign automation om gefaseerde workflows te creëren die automatisch getriggerd kunnen worden als er interactie plaatsvindt
  • Event Marketing (bijvoorbeeld voor webinars)
  • Nurture Marketing
  • Social Discovery

Partners

Voor de inhoudelijke invulling van onze Marketing Automation systemen werken we samen met vooraanstaande communicatiebureaus of uw eigen bureau.

Let’s
connect!

Meer weten over wat Marketing Automation voor jouw organisatie kan doen?
Bel Martijn Vosmeer. Telefoon 030 2415538.