Predictive CRM: Een nieuwe revolutie

Machine Learning is een spannende ontwikkeling die voor een nieuwe revolutie binnen Customer Engagement Management zorgt. Machine Learning staat voor systemen die zelflerend zijn op basis van de data die ze te verwerken krijgen. Met Machine Learning kan CRM zichzelf dus verbeteren en steeds meer waarde inbrengen. Op basis van de historische data worden berekeningen gemaakt die als voorspelling gelden voor de toekomst. Zo zou Machine Learning kunnen voorspellen wat de beste volgende stap is om een nog beter resultaat te behalen.

Voorspellen welke acties de beste response opleveren

Niet alleen algemene voorspellingen voor de toekomst maar ook voorspellingen op klantniveau zijn mogelijk met Machine Learning. Op basis van persoonlijke data kan worden voorspelt welke actie een beter resultaat zal opleveren, of welk kanaal het meeste rendement zal opleveren in een bepaalde fase. Zo kan voor één enkele klant het systeem automatisch het meest geschikte Next Best Offer voorstellen gebaseerd op de acceptatie graad van vergelijkbare klanttypen. Met elke acceptatie en afwijzing is het systeem automatisch het algoritme aan het updaten waarmee het zelflerend wordt en steeds beter gaat voorspellen.

Microsoft Azure Services en Cortana Intelligence Suite

Ook Microsoft heeft een grote stap gezet met de integratie van Azure Services en Cortana Intelligence Suite met Dynamics 365 Customer Engagament. Met Microsoft Azure Services en Cortana Intelligence Suite bouw je een intelligente, aangepaste oplossing voor advanced analytics voor je bedrijf en zet je data om in intelligente acties. CRM werkt binnen een customer experience/engagament strategie optimaal als het is aangesloten op alle online en offlineprocessen. Alleen dan creëer je een totaal klantbeeld wat helpt om klanten beter te begrijpen.

Andere artikelen

9 tips voor meer sales met CRM

Een CRM systeem maakt het makkelijker om het...

Gamification binnen CRM?

We leven in een wereld die meer...

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.