Verbeter uw salesteam met CRM

CRM draagt bij aan de sales strategie. Het geeft inzicht in de prestaties van uw bedrijf en laat zien hoe uw klanten bewegen. Maar daarnaast is er nog een belangrijke rol voor CRM weggelegd die nog weleens over het hoofd wordt gezien: het zorgt voor een beter salesteam.

Training Hoe sneller u nieuw personeel kunt inwerken, hoe eerder ze volledig aan het werk zijn en klaar zijn om hun eerste verkoop te sluiten. Uit een onderzoek van is gebleken dat bijna 70% van de nieuwe medewerkers hun werk leren door af te kijken van mensen die al binnen het bedrijf werken. Dat is goed, maar het heeft ook een risico: Wanneer personen bedrijfskritische systemen, zoals CRM, op een verkeerde manier gebruiken zal dit worden gekopieerd. Het is dus verstandig om het gebruik van CRM bij de training mee te nemen zodat nieuwe medewerkers op de juiste manier (en sneller) weten om te gaan met de noodzakelijke software.

Meetbaarheid Met de integratie van CRM zet u een tool neer om de prestaties van een salesteam te meten. Door duidelijke doelstellingen te bepalen op het gebied van salestrajecten kunt u gemakkelijk inzichtelijk maken waar de prestaties goed zijn en waar deze achterblijven. Dat zorgt er ook voor dat u op persoonlijk niveau kunt gaan verbeteren om zo de prestaties van het gehele team te verbeteren.

Medewerkers uitrusten Wanneer het salesteam volledig aan het werk is kunnen ze zelf hun vooruitgang meten op weg naar de doelstellingen. Door ze uit te rusten met de juiste CRM tools kunnen ze daarnaast hun eigen pipeline beheren – iets dat een bepaalde verantwoordelijkheid met zich meebrengt, wat weer zorgt voor motivatie. Doordat alles meetbaar is en inzichtelijk, kan het salesteam zichzelf bijsturen waar nodig en kan iedereen persoonlijke doelstellingen in de gaten houden. Op deze manier speelt CRM een belangrijke rol in dit deel van uw organisatie.

 

Andere artikelen

Gamification binnen CRM?

We leven in een wereld die meer...

Het moment van de waarheid in leadconversie

Het leren kennen van klanten is een belangrijk onderdeel...

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.

Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.

Na de link met de download krijg je nog twee e-mails van ons: een met een andere eBooksuggestie en een om je e-mailvoorkeuren te vragen.