Marketing Automation

Een geautomatiseerde en gepersonaliseerde klantbenadering

Het is voor organisaties niet meer vol te houden om de totale klantbenadering op basis van persoonlijke contacten te doen. Middelgrote en grote organisaties zullen daarom steeds vaker voor geautomatiseerde en gepersonaliseerde klantbenadering moeten kiezen. Marketing Automation is dan dé manier om tegen weinig kosten goede resultaten te behalen.

Social CRM

Het is eenvoudig om het CRM-systeem te koppelen aan sociale media en analysetools voor websitebezoek. Zo kan er geheel geautomatiseerd inzicht verkregen worden in het gedrag en de customer journey van je klanten. Door gegevens uit de sociale kanalen te combineren met bestaande klantgegevens in het CRM-systeem ontstaat er een completer beeld en kan je gerichter inspelen op de behoefte van je klanten. Daarnaast biedt social CRM de mogelijkheid om via social media contact te leggen met je klanten. Op die manier leg je contact binnen de kanalen waar de klanten zich dagelijks begeven.

Premium Partner

Marketing Automation en CRM

Mobile CRM

Het gebruik van mobiele devices neemt de laatste jaren flink toe. Dat betekent niet alleen dat websites geschikt moeten zijn voor zowel desktop als mobiele devices, maar ook dat klanten verwachten dat informatie altijd actueel is. Ook als jij, als marketeer, onderweg bent. Mobile CRM geeft je de mogelijkheid om altijd en overal bij de gegevens uit het CRM-systeem te kunnen en ze te actualiseren.

CRM Cloud

BusinessBase biedt verschillende manieren waarop je CRM-data kunt aanmaken en benaderen: op locatie bij jouw organisatie of IT partner, via Microsoft Online of via onze partner, gehost in een private cloud. Door CRM in de cloud te gebruiken is het mogelijk om op één locatie alle (contact)gegevens te archiveren, taken te beheren en documenten en e-mails aan te maken. Alle data is vervolgens toegankelijk via alle denkbare mobiele devices. De keuze voor het hosten van de data op locatie, via MS online of in een private cloud hangt af van de omvang van het CRM-systeem, het niveau van databeveiliging en –uiteraard- de bijbehorende kosten.

Meer over Marketing Automation

Roger Comley
"Ik wil je graag meer vertellen over marketing automation."
Neem contact op met Roger.
Hoe krijg je customer engagement gerealiseerd?
Haal jij alles uit Microsoft Dynamics CRM?

Wil jij CRM strategisch in zetten om je klanten meer op maat te bedienen, je bedrijf efficiënter te laten werken en tegelijkertijd te ontdekken bij welke klanten de precieze knelpunten en kansen liggen?

Vanuit een betere klantervaring naar een hogere klant tevredenheid en groeiend rendement.

Download het e-book: CRM als hart van je strategie.